Op reis - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu Op reis - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu

Op reis

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita

17 Juni 2009 | Nederland, Venlo

Op reis

Ik moet mijn reis nog reizen
mijn leven weer gaan
mijn moeder nog kussen
taal opnieuw leren verstaan

Ik moet mijn lief nog ontmoeten
alles begint weer van voor af aan
onze kinderen nog begroeten
wanneer zij komen en gaan

Ik ben verward in het heden
het verleden is te snel voorbij gegaan
nu ik zwoeg naar het zuiden
kan ik de tijd bijna stil laten staan

Wie nooit op reis gaat
komt nooit ergens aan
juist om thuis te komen
ben ik op reis gegaan




Pieter Quelle

  • 17 Juni 2009 - 20:40

    Herman:

    Hoi Rita,

    Zojuist heb ik jouw mail ontvangen en ik ben direckt gaan kijken wat er allemaal op de site staat. Verder wens jou en Hannie alle succes toe om deze lange reis te voltooien

  • 17 Juni 2009 - 22:16

    Marijke Daalhuizen:

    Rita

    Wat een mooi gedicht is dat

    toi toi

    Lieve groet

  • 18 Juni 2009 - 15:58

    Ans Kortooms:

    Nou zus lief daar gaat ze dan,zet hem op het gaat zeker lukken.Geniet van alles wat je onderweg tegenkomt en het wordt een reis om nooit meer te vergeten.
    We zijn nu al benieuwd naar je eerste verhaal en zullen je op de voet volgen.Heel veel succes ook voor Hannie.
    Heel veel liefs Ans.

  • 18 Juni 2009 - 19:09

    Bas:

    hey riet

    ik heb gehoord dat je morgen vertrekt.
    ik hoop dat je een fijne tocht hebt.
    ik zal je site volgen.
    veel plezier en succes
    greetz bas.

  • 18 Juni 2009 - 20:31

    Dorothe Thijssen:

    hoi rita

    Morgen gaat het echt gebeuren: de eerste echte stappen in deze bijzondere etappe.
    Ik wens jou, samen met hannie een hele goede reis, waarin je behalve natuurlijk in santiago da compostella uiteindelijk ook
    thuis komt bij jezelf.
    Dat je veel moois mag ervaren tijdens jullie op stap zijn. Ik blijf jullie volgen! lieve groeten ook van ger,dorothé

  • 19 Juni 2009 - 18:16

    Gerda:

    Hey Rita en Hannie

    Goede reis!

    Het ene gedicht lokt het andere uit;hier komt het.

    Blijft niet dralen met het vergaren
    van bloemen om ze te bewaren,
    maar ga voort, want langs geheel
    Uw weg zullen aldoor bloemen bloeien.

    Tagore

    Liefs, Gerda

  • 19 Juni 2009 - 18:21

    Christel:

    Vandaag was het dan zover! Eerst nog even samen op een terasje zitten, maar dan komt toch het moment van afscheid. Kleine Ernst in tranen. Ik wil met oma knuffelen!!!! Lang zwaaien en dan verdwijnen Hannie en Rita in de bossen. Veel plezier, een goede reis en veel genietmomenten toegewenst. Liefs van ons allemaal

  • 20 Juni 2009 - 09:39

    Fem:

    En zo is dat!
    gisteren nog een aantal keren aan je zitten denken.. nu ben je dan eindelijk onderweg!.. kei tof, we wachten met spanning af naar je volgende avontuur op deze site!

    Liefs Fem

  • 23 Juni 2009 - 06:31

    Sophie Schunken:

    Hallo Rita
    We volgen jullie reis met veel belangstelling. Elke dag kijkt Ed wel even of er nieuws is. Voor mij wordt het nu spannend. Donderdag 2 juli opname en ik hoop zondag dan weer thuis te zijn.
    We wensen jullie veel wandelgenot en vooral mooi wandelweer.
    Groetjes
    Ed en Sophie

  • 23 Juni 2009 - 18:14

    MARLICE...HELMOND:

    BON VIAJE,ANIMO Y CUIDADO

    TE DESEO UN BON CAMINO.

    EL CAMINO ES LA META!

    MUCHA SUERTE Y BESOS.

    MARLICE

  • 30 Juni 2009 - 16:23

    Jozien:

    Ben benieuwd naar alle verhalen en foto's. Veel plezier.

    kus jozien

  • 06 Juli 2009 - 08:53

    Sophie:

    Hallo Rita

    Van zaterdag 4 juli weer thuis. Alles is goed gegaan en nu niets doen, dat is moeilijk, maar ook dat gaat voorbij. Leuke foto's heb je gemaakt. We volgen jullie reis en hebben vaak aan jullie gedacht bij die hitte. Maar ik lees dat jullie je er goed doorheen slaan. We bewonderen jullie.
    Groetjes Sophie

  • 28 November 2016 - 15:18

    Max Gundogmus:

    Hoi oma

  • 28 November 2016 - 15:24

    Max Gündogmus:

    Hoi oma' ik vind dit een heel mooi gedicht. Ik hoop ooit ook zo'n avontiruur als jij te worden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rita

Natuurlijk heb ik al velen reizen gemaakt,veel al sportieve vakanties.Bovenstaande foto werd gemaakt tijdens een trektocht door Marokko.Maar zo'n grote tocht als deze een voettocht naar Santiago de Compostela van bijna 4 maanden zat er niet eerder in.Met ingang van 1 maart ben ik met Flexpensioen gegaan en nu gaat het er toch van komen.Het zat al lang in de planning en er is ook flink getraind en naar uit gekeken.In eerste instantie wilde ik deze tocht alleen gaan lopen maar inmiddels heeft een vriendin, Hannie besloten om onbetaald verlof te nemen en met mij dit avontuur aan te gaan.Aanvankelijk wilden we vanuit Blerick vertrekken maar nu we de strek tot Esneux al gelopen hebben en de nodige stempels in ons bezit zijn, hebben we besloten om 19 juni in Esneux te starten.We worden door onze partners begeleidt tot daar en dan zal er afscheid genomen moeten worden.

Actief sinds 07 Juni 2009
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 280946

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2023 - 15 Oktober 2023

Iberische rondreis

09 Augustus 2019 - 04 Oktober 2019

Under African skies

26 Februari 2019 - 01 April 2019

Naar het land van de Maori

31 Augustus 2016 - 04 Oktober 2016

Terugblik op mijn camino 2016

14 Maart 2016 - 14 Maart 2016

Andalusië

24 Februari 2015 - 13 Maart 2015

Trektocht door de Sahara

31 Mei 2014 - 30 September 2014

Naar het woeste hart van een woest land.

29 April 2013 - 02 Juni 2014

Op de plaats rust in La Cala

08 Juli 2012 - 31 December 2013

In de ban van de Donau

22 September 2011 - 31 December 2012

Sultan's Trail

17 Juni 2011 - 30 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: