Bazancourt- Bloedheet. - Reisverslag uit Bazancourt, Frankrijk van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu Bazancourt- Bloedheet. - Reisverslag uit Bazancourt, Frankrijk van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu

Bazancourt- Bloedheet.

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita

02 Juli 2009 | Frankrijk, Bazancourt

Lieve Allemaal,

Wat leuk al die lieve reacties. Dat geeft de burger moed. Momenteel is het erg zwaar door de hitte en we sjouwen en drinken heel wat af, wel vier a vijf liter per dag. We trekken door een eenzame, arme streek waar niet al te veel te beleven valt. Maar de mensen zijn zo aardig en behulpzaam onvoorstelbaar. Overal waar we verschijnen gaan deuren voor ons open en men biedt ons water en limonade aan. Momenteel zit ik aan de computer van een werknemer op het gemeente huis, dit is onvoorstelbaar in Nederland.

Liefs Rita.

Vireux Wallerand
26-06-2009
Vandaag 15 km gelopen.

We hebben geslapen in een hotel zonder ontbijt en eten wat fruit en yoghurt op de kamer. Vervolgens drinken we koffie op het marktplein. Slaan wat brood en overheerlijke geitenkaas in voor de lunch en gaan op pad. Tijdens het lopen gutst het zweet ons van het gezicht. Noem een droog plekje tijdens deze tocht? Ik zou het niet weten. Net voor Chooz krijgen we limonade van een 85 jarige dame en een 2 liter fles koel helder water voor onderweg. We maken een praatje en ze zwaait ons na als we verder lopen. Als we na een barre tocht in Vireux Wallerand een kop koffie drinken op een terras, besluiten we een kamer te zoeken om dat er onweer dreigt. We krijgen een hele etage bij een oudere dame waar we dankbaar gebruik van maken.

Revin
27-06-2009
25 km gelopen

EN DE NEGENDE DAG HAD ZE BLAREN, OH ALS EIEREN ZO GROOT.

Mooie tocht, goed gelopen. Als jullie ons een beetje volgen dan heb je al ontdekt dat we nog steeds de Maas volgen, dus een beetje lui zijn we wel. Eenmaal in Revin aangekomen weten we niet wat we zien, een vreselijk desolate toestand en we vragen ons af waar we kunnen slapen. Een vriendelijke dame loopt met ons naar een tank station want daar zou een kamer te huur zijn. Zeker dat had ie!!! Hij gooit een garage deur open en voilá. Twee bedden ! De muffe geur komt ons tegemoet, geen enkele ventilatie, dat alles voor de luttele prijs van 50 euro. We slapen nog liever in de open lucht, dit doen we niet. Wanneer we verder lopen en voor een gesloten hotel staan komt er iemand naar buiten en vraagt of we overnachting zoeken en warempel hij tovert een sleutel uit zijn zak en alle deuren gaan open. Als we de trap oplopen beloofd dit ook niet veel goeds maar we zijn al zo ver dat we blij zijn met een venster. Wat we dan zien overtreft onze stoutste dromen een prachtige frisse balzaal van een kamer met een eveneens grote badkamer. We vertroetelen blaren, wassen ons zelf en al wat er aan kleding te wassen valt en rommelen zo de hele avond door, genietend van deze enorme luxe.

Liefs Rita.

• 02 Juli 2009 - 15:51

Dorothé Thijssen:

hoi rita en hannie
    Wat fijn te lezen dat jullie onderweg zulke lieve mensen ontmoeten, die je dorst laven. Heb je soms ook nodig. Het valt niet mee in die drukkende hitte, (hier tenminste al dagen) Ik lees dat jullie desondanks heel wat kilometers verslinden en soms moet je geluk hebben zoals die balzaal om je er lekker aan over te geven. Jullie verdienen het dubbel en dik!! Lieve groet dorothé

• 02 Juli 2009 - 16:08

Franky:

Hoy Rita je bericht gelezen.ja erg heet vandaag hier ook hoor,maar om te lopen is het een ramp.Maar deze temperaturen zul je de eerst komende dagen wel houden.Veel drinken helpt wel.Nou smakelijk eten strax en ff lekker met de benen omhoog he.Groetjes ook aan Han,Franky enML

• 02 Juli 2009 - 17:30

Ans Kortooms:

Beste pelgrimmers houd moed en ga een dagje lekker relaxen om weer even bij te tanken voor de volgende kilometers.
    Het is inderdaad veel te heet om zulke afstanden te lopen.Dat is afzien.en we hebben vaak aan jullie gedacht deze week. Ferry Mingelen had veel slecht weer,regen en hagelbuien,ook dat was een tegenvaller.Maar het zorgde er wel voor dat hij harder ging doorlopen.En als je eenmaal in het ritme zit ,ga je door. Maar hitte is natuurlijk heel iets anders.Jammer dat het een minder spectaculaire streek was om te lopen. Maar er staat jullie nog heel wat moois te wachten onderweg als we de kranten berichten lezen.
    Wel heel toevallig dat er al twee keer een artikel in de krant heeft gestaan over de camino.Ik zal ze bewaren. Ik mis wel een paar dagen in je reisverslag,maar die horen we nog wel.
    Groetjes en veel liefs Ans.

• 02 Juli 2009 - 17:58

Leny Geraedts:

Beste Rita en Hannie, ook ik heb vaak aan jullie gedacht.Ik bewonder jullie: met deze temperatuur zo'n eind lopen! Gelukkig waren jullie wel op het één en ander voorbereid.
    Jullie hadden immers goed geoefend.
    Succes verder en héél veel grtx. uit Roermond.

• 02 Juli 2009 - 19:23

Bea Visser-trienen:

Engelen, 2 juli 2009,

Lieve Rita en metgezel,

Wat een kanjers zijn jullie!
    In Nederland is het ook heet weer ongeveer 31 graden. Het is al warm om binnen te zitten, laat staan om buiten te lopen met bepakking.
    Van de week lazen wij een pelgrimslied en ik moest aan jullie denken.
    Ik zal het hieronder zetten:
    "Ik sla mijn ogen op naar de bergen vanwaar komt mijn hulp?
    Mijn hulp komt van de Heer die hemel en aarde gemaakt heeft.
    Hij zal je voet niet laten wankelen, Hij zal niet sluimeren, Je wachter.
    Nee, Hij sluimert niet,
    Hij slaapt niet, de wachter van Israël.
    De Heer is je wachter,
    De Heer is je schaduw aan je rechterhand
    overdag kan de zon je niet steken, bij nacht de maan je niet schaden.
    De Heer behoedt je voor alle kwaad, hij waakt over je leven.
    de Heer houdt de wacht over je gaan en je komen van nu tot in eeuwigheid."
    Lieve allebei heel veel sterkte, heel moedig wat jullie doen en leuk dat je ons op de hoogte houdt.
    Heel veel liefs ook van Ton

Bea Visser-Trienen

• 03 Juli 2009 - 07:22

Peter:

He zus,

Heel knap hoor,het lijkt echt op Ora et Labora.
    Wij vertrekken morgen naar het zuiden (provence)misschien zien we jullie nog wel ergens lopen langs de maas.

Succes en houd vol!!

Gr Peter en Manny

• 03 Juli 2009 - 14:50

Marlice En Joop:

Hola Peregrinos.

Jullie moeten jezelf toch wel tegenkomen en het zal flink afzien zijn met deze hitte.
    Maar dat is ook de bedoeling van een pelgrimstocht,of niet dan?

Jezus liep ook 40 dagen door de woestijn,met allerlei ontberingen!!!!

Gelukkig is er waarschijnlijk op het eind van de dag een heerlijk glaasje wijn in het "LA DOUCE FRANCE."

Wij hebben vandaag ook onze Camino gelopen, een tocht van 25km. door het Brabantse Land.
    We wilden weer even meeproeven hoe het is om
    Pelgrim te zijn.
    Hebben nog steeds heimwee naar DE CAMINO!

DAMES:"EL VINO ES EL GASOLINO DEL PEREGRINO."

VAYA CON DIOS.
    HET GAAT LUKKEN HOOR!!!
    BLIJF IN JEZELF GELOVEN!!

VEEL LIEFS MARLICE

• 03 Juli 2009 - 16:54

Marij En Evert:

hi rita en han
    we hebben veel aan jullie gedacht met deze hitte ,petje af hoor! We zijn benieuwd naar de eerste volgende foto's en je verhalen.

• 04 Juli 2009 - 18:00

Marijke Daalhuizen:

Hoi Rita
    Wat een geweldig avontuur
    he!!!!
    Je doet het toch maar!!!!!
    Ik ben nog steeds trots op je.
    En wat een uitvinding die computer.
    Hartstikke leuk om naar de foto`s te kijken
    Een lieve groet van Marijke