Baaldag - Reisverslag uit Vega de Valcarce, Spanje van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu Baaldag - Reisverslag uit Vega de Valcarce, Spanje van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu

Baaldag

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita

22 September 2010 | Spanje, Vega de Valcarce

Woensdag 22-09-2010


Lieve allemaal,


Om 4.30 uur begonnen de eerste pelgrims al te rommelen om te vertrekken.

Waanzin maar enfin, ik draai me nog een keer om. Als het 6 uur is sta ik ook maar op. Nog niet helemaal wakker pak ik mijn spullen bij elkaar, eet wat yoghurt en ga op zoek naar de route in een nog slapend en donker Vega de Valcarce. Zonder koffie of brood ga ik verder, toch enig zins chagrijnig me afvragend waar ik mee bezig ben. Als het om 8 uur licht wordt fleur ik wat op en ben blij dat ik zie waar ik loop. Nog iets beter geluimd kom ik na 2,5 uur lopen in het eerst volgende bergdorp aan en drink er de koffie waar ik zo naar verlangde. Brood was er niet te krijgen. Onderweg eet ik wat fruit en pinda´s. Veel te vroeg kom ik aan op mijn bestemming, een bergdorp. Ik slenter wat rond maar kom al snel tot de conclusie dat er niet veel valt te beleven. Als ik Helmut ontmoet drinken we samen een biertje op het enigste terras wat het dorp rijk is.

Na een landerige dag besluit ik morgen later te vertrekken.


Liefs Rita.


  • 22 September 2010 - 17:40

    Tineke:

    niet lopen zonder koffie
    sterkte tineke

  • 22 September 2010 - 19:10

    Will:

    Is toch wel afzien!!
    Zorg maar dat je niet te veel afvalt!
    Liefs
    Will

  • 23 September 2010 - 06:45

    Peet En Ben Venlo:

    hoi rita,
    na een baaldag is een goeie dag des te mooier.
    dus een baaldag hoort erbij.
    succes

    peet en ben

  • 23 September 2010 - 08:24

    Connie:

    Ja, ook een baaldag af en toe hoort erbij, hebben we tenslotte allemaal wel eens last van.
    Zorg goed voor jezelf.

    liefs Connie

  • 24 September 2010 - 05:50

    Borwin:

    Lieve Rita,
    Kop op! Het komen ook weer beteren dagen.
    Liefs Borwin

  • 25 September 2010 - 16:03

    Sophie:

    hoy Rita
    Ik was heel blij met je kaart, 100 km is wel heel erg veel, maar het doet zo goed als je zoiets leest.
    Rita houd je taai, ik bewonder je heel erg.
    Groetjes Sophie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rita

Natuurlijk heb ik al velen reizen gemaakt,veel al sportieve vakanties.Bovenstaande foto werd gemaakt tijdens een trektocht door Marokko.Maar zo'n grote tocht als deze een voettocht naar Santiago de Compostela van bijna 4 maanden zat er niet eerder in.Met ingang van 1 maart ben ik met Flexpensioen gegaan en nu gaat het er toch van komen.Het zat al lang in de planning en er is ook flink getraind en naar uit gekeken.In eerste instantie wilde ik deze tocht alleen gaan lopen maar inmiddels heeft een vriendin, Hannie besloten om onbetaald verlof te nemen en met mij dit avontuur aan te gaan.Aanvankelijk wilden we vanuit Blerick vertrekken maar nu we de strek tot Esneux al gelopen hebben en de nodige stempels in ons bezit zijn, hebben we besloten om 19 juni in Esneux te starten.We worden door onze partners begeleidt tot daar en dan zal er afscheid genomen moeten worden.

Actief sinds 07 Juni 2009
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 280124

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2023 - 15 Oktober 2023

Iberische rondreis

09 Augustus 2019 - 04 Oktober 2019

Under African skies

26 Februari 2019 - 01 April 2019

Naar het land van de Maori

31 Augustus 2016 - 04 Oktober 2016

Terugblik op mijn camino 2016

14 Maart 2016 - 14 Maart 2016

Andalusië

24 Februari 2015 - 13 Maart 2015

Trektocht door de Sahara

31 Mei 2014 - 30 September 2014

Naar het woeste hart van een woest land.

29 April 2013 - 02 Juni 2014

Op de plaats rust in La Cala

08 Juli 2012 - 31 December 2013

In de ban van de Donau

22 September 2011 - 31 December 2012

Sultan's Trail

17 Juni 2011 - 30 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: