Triacastale naar Sarria. - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu Triacastale naar Sarria. - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu

Triacastale naar Sarria.

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita

27 September 2010 | Spanje, Madrid

Zaterdag 25-09-2010


Lieve allemaal,


Vanochtend kwam ik pas laat op gang. Het liep niet eens zo gek met twee paar sokken in nog natte schoenen. Al snel ging de mist weer over naar een druilerige regen, ik steeg van 670 meter naar 910 meter waar ik weer eens niet van het uitzicht kon genieten met nog geen 20 meter zicht. Net voor Alto Riocabo bewonderde ik in San Xil een pelgrims fontein die weerspiegelde in het water, het ontroerde mij. Daarna ging het berg afwaarts. Ondertussen hongerig geworden vroeg ik in het gehucht Montan naar een bar-café dat er niet bleek te zijn. De vrouw gaf mij een stuk vers stokbrood belegd met verse ham. Dit heb ik staande tussen de koeienvlaaien opgegeten. Nog nooit heeft het mij zo goed gesmaakt. Langzaam brak de zon door en ik koesterde mijn stramme ledematen in de aangename warmte. Eindelijk arriveerde ik in Sarria waar ik meteen een informatie bureau binnen liep om te vragen naar een slaapplek, wat overigens steeds moeilijker wordt naarmate Santiago meer in zicht komt. Ik kwam in een particuliere herberg terecht. Mijn kamer deelde ik met twee meisjes en een man, wat ik een hele luxe vond na die over volle zalen.


Heel veel liefs, Rita.

  • 27 September 2010 - 19:11

    Wiel:

    hoi Rita
    Uit je verslagen kan ik opmaken dat je vanalles
    mee maakt,en nog steeds
    van je voetreis geniet,je
    bent een echte bikkel aan
    't worden en opgeven is een vreemd woord voor jou
    Ik bewonder je moed en hoop je weer snel te zien
    Nog veel plezier en genot
    en hald dich

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rita

Natuurlijk heb ik al velen reizen gemaakt,veel al sportieve vakanties.Bovenstaande foto werd gemaakt tijdens een trektocht door Marokko.Maar zo'n grote tocht als deze een voettocht naar Santiago de Compostela van bijna 4 maanden zat er niet eerder in.Met ingang van 1 maart ben ik met Flexpensioen gegaan en nu gaat het er toch van komen.Het zat al lang in de planning en er is ook flink getraind en naar uit gekeken.In eerste instantie wilde ik deze tocht alleen gaan lopen maar inmiddels heeft een vriendin, Hannie besloten om onbetaald verlof te nemen en met mij dit avontuur aan te gaan.Aanvankelijk wilden we vanuit Blerick vertrekken maar nu we de strek tot Esneux al gelopen hebben en de nodige stempels in ons bezit zijn, hebben we besloten om 19 juni in Esneux te starten.We worden door onze partners begeleidt tot daar en dan zal er afscheid genomen moeten worden.

Actief sinds 07 Juni 2009
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 280156

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2023 - 15 Oktober 2023

Iberische rondreis

09 Augustus 2019 - 04 Oktober 2019

Under African skies

26 Februari 2019 - 01 April 2019

Naar het land van de Maori

31 Augustus 2016 - 04 Oktober 2016

Terugblik op mijn camino 2016

14 Maart 2016 - 14 Maart 2016

Andalusië

24 Februari 2015 - 13 Maart 2015

Trektocht door de Sahara

31 Mei 2014 - 30 September 2014

Naar het woeste hart van een woest land.

29 April 2013 - 02 Juni 2014

Op de plaats rust in La Cala

08 Juli 2012 - 31 December 2013

In de ban van de Donau

22 September 2011 - 31 December 2012

Sultan's Trail

17 Juni 2011 - 30 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: