Finestére - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu Finestére - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu

Finestére

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita

03 Oktober 2010 | Spanje, Santiago de Compostella

02-10-2010


Lieve allemaal,


Om 10 uur zit ik in de bus naar Finestére. Het is een drie uur durende rit wat ik overigens niet erg vind. Heerlijk om de kilometers weer eens onder je door te laten glijden zonder dat het je een centje pijn kost. Toch nog een pittig stuk constateer ik onderweg wat eigenlijk niets meer toe voegt. Ik wil graag de Westkaap zien, maar als ik het had moeten lopen nou dan weet ik het zo net nog niet.

We rijden een stuk langs de kust met een prachtige wolken hemel boven zee. Af en toe probeert de zon door te breken wat prachtige licht effecten geeft. Eenmaal in Finestére vind ik al gauw een kamer voor 10 euro, echt heel ruim en gezellig, ongelooflijk. Snel ga ik op zoek naar de route die naar de Westkaap leidt. Tijdens mijn klim naar boven ontmoet ik een echtpaar uit Zwitserland waar ik mee in gesprek raak. Ze hadden alle tijd, jammer dat er geen koffie bij was. Na zo´n twintig minuten neem ik afscheid want ik wil omhoog en er dreigt regen. Er steekt een ware storm op en ik houd me met moeite staande. Boven heb ik een majestueus uitzicht op zee. Net wanneer ik de lichtmast wil fotograferen waar velen kledingstukken, schoenen of stokken achter laten, barst er een enorme regenbui los die maakt dat ik binnen vijf minuten drijfnat ben. Ik loop naar het restaurant waar ik wat nuttig. Het blijft regenen dus zit er niets anders op dan in de stromende regen naar beneden te gaan, waar ik een tegenmoet komende Duitser vraag of hij mij wil fotograferen.

Im jedem position, zegt de grapjas.


Een maal beneden was het even zoeken naar mijn kamer waar ik dan een uitgebreide warme douche neem. Als het droog is ga ik met een Canadees die in hetzelfde huis woont, boodschappen doen in de supermarkt om de hoek. Wanneer hij terug loopt met de boodschappen ga ik nog even naar het strand, waar ik zittend op een steen geniet van de zilte zee lucht en de woeste golven. Er liggen prachtige planten, zeewier of bloemen ik weet niet wat het zijn. Maar ik vind ze zo mooi dat ik besluit er een mee naar huis te nemen. Hopelijk krijg ik er geen problemen mee op de luchthaven.

´s Avonds broddelen we samen een maal klaar in de enorme grote keuken die we tot onze beschikking hebben, waarna we met z´n drieën tafelen aan de grote tafel onder het genot van een glaasje wijn.


Lieve groet, Rita
.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rita

Natuurlijk heb ik al velen reizen gemaakt,veel al sportieve vakanties.Bovenstaande foto werd gemaakt tijdens een trektocht door Marokko.Maar zo'n grote tocht als deze een voettocht naar Santiago de Compostela van bijna 4 maanden zat er niet eerder in.Met ingang van 1 maart ben ik met Flexpensioen gegaan en nu gaat het er toch van komen.Het zat al lang in de planning en er is ook flink getraind en naar uit gekeken.In eerste instantie wilde ik deze tocht alleen gaan lopen maar inmiddels heeft een vriendin, Hannie besloten om onbetaald verlof te nemen en met mij dit avontuur aan te gaan.Aanvankelijk wilden we vanuit Blerick vertrekken maar nu we de strek tot Esneux al gelopen hebben en de nodige stempels in ons bezit zijn, hebben we besloten om 19 juni in Esneux te starten.We worden door onze partners begeleidt tot daar en dan zal er afscheid genomen moeten worden.

Actief sinds 07 Juni 2009
Verslag gelezen: 662
Totaal aantal bezoekers 280460

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2023 - 15 Oktober 2023

Iberische rondreis

09 Augustus 2019 - 04 Oktober 2019

Under African skies

26 Februari 2019 - 01 April 2019

Naar het land van de Maori

31 Augustus 2016 - 04 Oktober 2016

Terugblik op mijn camino 2016

14 Maart 2016 - 14 Maart 2016

Andalusië

24 Februari 2015 - 13 Maart 2015

Trektocht door de Sahara

31 Mei 2014 - 30 September 2014

Naar het woeste hart van een woest land.

29 April 2013 - 02 Juni 2014

Op de plaats rust in La Cala

08 Juli 2012 - 31 December 2013

In de ban van de Donau

22 September 2011 - 31 December 2012

Sultan's Trail

17 Juni 2011 - 30 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: