Donauschlinge - Reisverslag uit Schlögen, Oostenrijk van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu Donauschlinge - Reisverslag uit Schlögen, Oostenrijk van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu

Donauschlinge

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita

10 Juli 2012 | Oostenrijk, Schlögen

10-07-2012

Lieve allemaal,

Wanneer ik om 6.00 uur opsta is mijn tent kletsnat van de ochtenddauw, er hangt een zware nevel boven het Donau dal.

Na een poezen wasje breek ik snel mijn tent af want om 6.45 uur heeft Ernst het ontbijt klaar waar we uitgebreid de tijd voor nemen. We slobberen twee enorme mokken hete koffie weg, heerlijk. Nog even tanden poetsen en dan op pad. De tocht begint meteen met een kuiten bijtertje, ik voel de bagage trekken maar in de 1/1 kom ik toch boven.Zo, ben ik meteen goed wakker.

Bij Passau passeren we het punt waar drie rivieren overgaan in de Donau.De zon prikt al aardig nu de nevel begint op te trekken.Het is heerlijk fietsen zo langs het water.Bij de Penny slaan we wat proviand in voor onderweg.

Vandaag fietsten we relaxt om er een beetje in te komen.Ons doel was Schlögen wat we bereikten na 43 km fietsen. Een pontje zette ons over naar de camping en de kleine gemeenschap Schlögen waar we onze tentjes opslaan aan de Donau.

Om 13 uur stonden deze dan ook strak gespannen te stralen op een mooi glad geschoren Oostenrijks gazon. Net toen ik dacht te kunnen gaan genieten van een rustige luie middag kwam er een man met een grasmaaier zo een waar je op zit om het geheel eens goed onderhanden te nemen.

Geen grasspriet bleef er veilig. Draaien en nog een keer en nog een keer , toe maar ...... rakelings langs de scheerlijn van mijn tentje. Hij schepte er een waar genoegen in en dat straalde hij ook uit. Als een ridder te paard trots en machtig bestormde hij de grasvlakte. Hij dacht natuurlijk ;

Zolang ik maai kan mijn baas mij niets anders laten doen.

Eindelijk ging hij weg en de rust keerde weder.

Liefs Rita.

• 11 Juli 2012 - 08:13

Marlice Van Der Meer:

VOO ERNST EN RITA.

HEERLIJK WEG UIT HET NATTE NEDERLAND.....HEEL VEEL FIETSGENOT SAMEN!!!!

LIEFS MARLICE.

in vrijheid wil ik leven
    ver weg kunnen rijden
    de elementen zien bewegen
    ven Constanta tot aan Bergsche Heide (BLERICK)

insecten in de haren
    op de weg in gedachte
    de zoveelste voorganger inhalen
    nooit meer willen verlangen

en het antwoord mijn vriend
    spookt ergens rond
    in de wind
    en zo komen zinnen uit de mond

het oosterlicht komt in zicht
    de tent alvast opgezet
    gooi op de grond mijn extra gewicht
    de lucht is het bed

de sterrenhemel als plafond
    een pijnlijke rug van de lange rit
    blaren op de kont
    maar vol levenspit.

HOE STERK IS DE ENZAME FIETSER.....PETJE AF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 11 Juli 2012 - 11:14

Zohra Abbou:

Hee Buurtjes,

Hoe gaat het met jullie,zo te lezen goed!!
    Ik vind het nog steeds geweldig wat jullie nu meemaken,en nu al in Oostenrijk? Hoe gaat het met Ernst,doe hem veel groetjes van ons.
    Hier in Holland is het erg druilerig weer en saai.
    Geniet van jullie uitdagende fietsreis en tot schrijfs.
    Groetjes Zohra.