Donauschlinge - Reisverslag uit Schlögen, Oostenrijk van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu Donauschlinge - Reisverslag uit Schlögen, Oostenrijk van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu

Donauschlinge

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita

10 Juli 2012 | Oostenrijk, Schlögen

10-07-2012

Lieve allemaal,

Wanneer ik om 6.00 uur opsta is mijn tent kletsnat van de ochtenddauw, er hangt een zware nevel boven het Donau dal.

Na een poezen wasje breek ik snel mijn tent af want om 6.45 uur heeft Ernst het ontbijt klaar waar we uitgebreid de tijd voor nemen. We slobberen twee enorme mokken hete koffie weg, heerlijk. Nog even tanden poetsen en dan op pad. De tocht begint meteen met een kuiten bijtertje, ik voel de bagage trekken maar in de 1/1 kom ik toch boven.Zo, ben ik meteen goed wakker.

Bij Passau passeren we het punt waar drie rivieren overgaan in de Donau.De zon prikt al aardig nu de nevel begint op te trekken.Het is heerlijk fietsen zo langs het water.Bij de Penny slaan we wat proviand in voor onderweg.

Vandaag fietsten we relaxt om er een beetje in te komen.Ons doel was Schlögen wat we bereikten na 43 km fietsen. Een pontje zette ons over naar de camping en de kleine gemeenschap Schlögen waar we onze tentjes opslaan aan de Donau.

Om 13 uur stonden deze dan ook strak gespannen te stralen op een mooi glad geschoren Oostenrijks gazon. Net toen ik dacht te kunnen gaan genieten van een rustige luie middag kwam er een man met een grasmaaier zo een waar je op zit om het geheel eens goed onderhanden te nemen.

Geen grasspriet bleef er veilig. Draaien en nog een keer en nog een keer , toe maar ...... rakelings langs de scheerlijn van mijn tentje. Hij schepte er een waar genoegen in en dat straalde hij ook uit. Als een ridder te paard trots en machtig bestormde hij de grasvlakte. Hij dacht natuurlijk ;

Zolang ik maai kan mijn baas mij niets anders laten doen.

Eindelijk ging hij weg en de rust keerde weder.

Liefs Rita.

  • 11 Juli 2012 - 08:13

    Marlice Van Der Meer:

    VOO ERNST EN RITA.

    HEERLIJK WEG UIT HET NATTE NEDERLAND.....HEEL VEEL FIETSGENOT SAMEN!!!!

    LIEFS MARLICE.

    in vrijheid wil ik leven
    ver weg kunnen rijden
    de elementen zien bewegen
    ven Constanta tot aan Bergsche Heide (BLERICK)

    insecten in de haren
    op de weg in gedachte
    de zoveelste voorganger inhalen
    nooit meer willen verlangen

    en het antwoord mijn vriend
    spookt ergens rond
    in de wind
    en zo komen zinnen uit de mond

    het oosterlicht komt in zicht
    de tent alvast opgezet
    gooi op de grond mijn extra gewicht
    de lucht is het bed

    de sterrenhemel als plafond
    een pijnlijke rug van de lange rit
    blaren op de kont
    maar vol levenspit.

    HOE STERK IS DE ENZAME FIETSER.....PETJE AF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 11 Juli 2012 - 11:14

    Zohra Abbou:

    Hee Buurtjes,

    Hoe gaat het met jullie,zo te lezen goed!!
    Ik vind het nog steeds geweldig wat jullie nu meemaken,en nu al in Oostenrijk? Hoe gaat het met Ernst,doe hem veel groetjes van ons.
    Hier in Holland is het erg druilerig weer en saai.
    Geniet van jullie uitdagende fietsreis en tot schrijfs.
    Groetjes Zohra.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rita

Natuurlijk heb ik al velen reizen gemaakt,veel al sportieve vakanties.Bovenstaande foto werd gemaakt tijdens een trektocht door Marokko.Maar zo'n grote tocht als deze een voettocht naar Santiago de Compostela van bijna 4 maanden zat er niet eerder in.Met ingang van 1 maart ben ik met Flexpensioen gegaan en nu gaat het er toch van komen.Het zat al lang in de planning en er is ook flink getraind en naar uit gekeken.In eerste instantie wilde ik deze tocht alleen gaan lopen maar inmiddels heeft een vriendin, Hannie besloten om onbetaald verlof te nemen en met mij dit avontuur aan te gaan.Aanvankelijk wilden we vanuit Blerick vertrekken maar nu we de strek tot Esneux al gelopen hebben en de nodige stempels in ons bezit zijn, hebben we besloten om 19 juni in Esneux te starten.We worden door onze partners begeleidt tot daar en dan zal er afscheid genomen moeten worden.

Actief sinds 07 Juni 2009
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 280353

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2023 - 15 Oktober 2023

Iberische rondreis

09 Augustus 2019 - 04 Oktober 2019

Under African skies

26 Februari 2019 - 01 April 2019

Naar het land van de Maori

31 Augustus 2016 - 04 Oktober 2016

Terugblik op mijn camino 2016

14 Maart 2016 - 14 Maart 2016

Andalusië

24 Februari 2015 - 13 Maart 2015

Trektocht door de Sahara

31 Mei 2014 - 30 September 2014

Naar het woeste hart van een woest land.

29 April 2013 - 02 Juni 2014

Op de plaats rust in La Cala

08 Juli 2012 - 31 December 2013

In de ban van de Donau

22 September 2011 - 31 December 2012

Sultan's Trail

17 Juni 2011 - 30 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: