Met onze spetter van Roermond naar de Heelderpeel - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu Met onze spetter van Roermond naar de Heelderpeel - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu

Met onze spetter van Roermond naar de Heelderpeel

Blijf op de hoogte en volg Rita

02 September 2012 | Nederland, Venlo

Venlo 20-08-2012


Lieve allemaal,

Deze tocht wil ik jullie niet onthouden.

Toen ik de avond voor ons vertrek met mijn kleinzoon Ernst telefoneerde om te vragen of hij klaar was voor de grote tocht en tevens vroeg of hij zijn kuiten al had gesmeerd, was het even stil aan de telefoon en hij antwoordde toen ; Ik weet niet wat je bedoelt oma maar ik heb wel mijn banden opgepompt.

Op zaterdagochtend vertrok ik met een stralende kleinzoon die er echt zin in had richting Heelderpeel. Dit weekend zou het kwik tot wel bijna Servische temperaturen stijgen dus om negen uur zaten wij op de fiets.Ernst praatte honderd uit, over alles wat hij zag had hij wel een verhaal of mening.

Eenmaal in Beegden bezochten we de kerk en het kerkhof met oorlogsgraven. Hij vond het heel interessant. We picknickten in de schaduw op het dorpsplein.Nadat we uitgerust waren hervatte wij onze tocht die onderbroken werd om geitjes in een weiland te bewonderen en een echte oude molen.

Eenmaal fietsend langs de Lange Vlieter een enorme waterplas gelegen in een prachtig natuur gebied ( ontstaan door grindwinning en nu een drinkwater reservoir ) adviseerde Ernst zorgzaam dat ik niet zo langs de kant moest fietsen anders zou ik wel eens in het 2 meter lager gelegen water kunnen vallen.

Om 11 uur hadden wij onze bestemming bereikt en liet ik ons inschrijven op de camping voor 1 nacht.

Vervolgens zocht ik een plek in de schaduw tegen de bosrand om ons tentje op te zetten.Ernst sloeg de haringen in de grond en schoof de stokken in elkaar.De slaap spullen werden geïnstalleerd en daarna zochten we verkoeling in het natuurbad waarvan we 's avonds na een grondige douche beurt nog het vuil in de poriën hadden zitten.

Na enige tijd met een Duits jongetje gespeeld te hebben kwam Ernst naar mij toe om te vragen in welk land we nu waren.Om hem een plezier te doen omdat hij naar een ander land wilde fietsen antwoordde ik Duitsland. Hij ging met grote ogen voor mij staan stak zijn hand naar voren met de handpalm naar boven en zei ; Nou dan zijn hier wel veel Nederlanders.Zonder dat ik verder nog iets hoefde te zeggen gaf hij zijn eigen verklaring aan het verhaal.

Maar ja, toen ik met pappa en mamma in Frankrijk was waren daar ook veel Nederlanders en papa vertelde dat de baas van Frankrijk Hollande heet, dus dat is ook een Nederlander en weg was hij.

's Avonds aten we op het terras van de Brasserie op de camping.Daar het zo heet was geweest die dag kon ik hem niet al te vroeg in het kleine tentje leggen om te gaan slapen.

We zaten nog even samen op een matje voor de tent en bewonderden de eerste sterren aan de hemel.Nadat ik een spannend verhaal verteld had sliep hij om half tien, om vervolgens de klok rond te slapen.

Uitgerust en met rode blossen werd hij wakker.Toen ik voorstelde om bij de Brasserie te ontbijten wilde hij echter bij de tent picknicken, wat we ook hebben gedaan.

Nadat we het tentje hadden afgebroken en alles weer start klaar stond voor vertrek kozen we ervoor om deze dag verder door te brengen in het chloorbad waar we intens van hebben genoten.

Christel en Sofia kwamen ook nog enkele uurtjes en zij genoten eveneens van het zwembad.

Het was zo heet die dag dat we met de auto huiswaarts keerden.

Ernst vond dat niet helemaal eerlijk want we waren toch op fiets vakantie !!!

Liefs Rita.


  • 03 September 2012 - 11:59

    Jo:

    geweldig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 09 September 2012 - 21:55

    Christel Mastwijk:

    Wat een gezellige foto's! Ernst heeft er echt van genoten, hij praat er nog over, en sinds dat weekend springt hij met gemak in het diepen tijdens de zwemles. Leuk hé!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rita

Natuurlijk heb ik al velen reizen gemaakt,veel al sportieve vakanties.Bovenstaande foto werd gemaakt tijdens een trektocht door Marokko.Maar zo'n grote tocht als deze een voettocht naar Santiago de Compostela van bijna 4 maanden zat er niet eerder in.Met ingang van 1 maart ben ik met Flexpensioen gegaan en nu gaat het er toch van komen.Het zat al lang in de planning en er is ook flink getraind en naar uit gekeken.In eerste instantie wilde ik deze tocht alleen gaan lopen maar inmiddels heeft een vriendin, Hannie besloten om onbetaald verlof te nemen en met mij dit avontuur aan te gaan.Aanvankelijk wilden we vanuit Blerick vertrekken maar nu we de strek tot Esneux al gelopen hebben en de nodige stempels in ons bezit zijn, hebben we besloten om 19 juni in Esneux te starten.We worden door onze partners begeleidt tot daar en dan zal er afscheid genomen moeten worden.

Actief sinds 07 Juni 2009
Verslag gelezen: 1515
Totaal aantal bezoekers 280333

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2023 - 15 Oktober 2023

Iberische rondreis

09 Augustus 2019 - 04 Oktober 2019

Under African skies

26 Februari 2019 - 01 April 2019

Naar het land van de Maori

31 Augustus 2016 - 04 Oktober 2016

Terugblik op mijn camino 2016

14 Maart 2016 - 14 Maart 2016

Andalusië

24 Februari 2015 - 13 Maart 2015

Trektocht door de Sahara

31 Mei 2014 - 30 September 2014

Naar het woeste hart van een woest land.

29 April 2013 - 02 Juni 2014

Op de plaats rust in La Cala

08 Juli 2012 - 31 December 2013

In de ban van de Donau

22 September 2011 - 31 December 2012

Sultan's Trail

17 Juni 2011 - 30 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: