De nacht - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu De nacht - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu

De nacht

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita

22 Mei 2013 | Spanje, Benidorm

30 – 04-2013

Lieve allemaal,

De nacht is bar en boos er staat een stevige wind en de regen komt met bakken naar beneden. In de bus is het rustig , geen snurkers fluiters hijgers of noem maar wat voor andere vreemde geluiden . In de velen herbergen die ik reeds eerder bezocht gingen ze duizendmaal erger te keer. Toch slaap ik niet echt deze nacht ik zak soms even weg om vervolgens weer wakker te schrikken , dit geldt wellicht niet alleen voor mij vandaar deze geluidloze trip. Als om 7.00 uur de koffie wordt geserveerd zijn we de Spaanse grens al gepasseerd. In Benicatel maken de Nederlandse chauffeurs plaats voor een frisse uitgeslapen Spaanse collega.
Om half twaalf arriveer ik in een zonnig Benidorm waar Frank een vriend mij komt ophalen om mij naar mijn appartement in La Cala te brengen. Het is een warm welkom hij had de sleutel al voor mij opgehaald bij de makelaar de boiler aangezet en drinkwater gehaald. Na zijn vertrek slaat het weer plotseling om en voel ik de vermoeidheid van de reis in volle hevigheid toeslaan tevens loop ik te bibberen van de kou . Ik besluit even naar bed te gaan maar ook dat wordt geen succes. De lucht wordt zwart en er breekt een hevig onweer los met enorme hagelbuien waarvan de stenen zo hard tegen de ruiten slaan dat ik even denk dat ze het niet houden. Ook in bed wordt ik niet warm en besluit na drie kwartier woelen om maar op te staan. Nadat ik lang en heet gedoucht heb voel ik me een stuk beter en ruim mijn bagage in de kasten. Lekker warm aangekleed loop ik naar Frank en Marie – Louise waar ik ben uitgenodigd voor een etentje , onderweg verbaas ik me over de enorme hopen hagelstenen die op de straten en in de plantsoenen liggen en huiver in mijn toch lekkere warme jas.
Na een hartelijk weerzien brengen we de avond gezellig door met een heerlijk maal en een lekker wijntje.
Om half elf keer ik huiswaarts om mij vervolgens over te geven aan een lange diepe droomloze slaap.

Liefs Rita.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Benidorm

Rita

Natuurlijk heb ik al velen reizen gemaakt,veel al sportieve vakanties.Bovenstaande foto werd gemaakt tijdens een trektocht door Marokko.Maar zo'n grote tocht als deze een voettocht naar Santiago de Compostela van bijna 4 maanden zat er niet eerder in.Met ingang van 1 maart ben ik met Flexpensioen gegaan en nu gaat het er toch van komen.Het zat al lang in de planning en er is ook flink getraind en naar uit gekeken.In eerste instantie wilde ik deze tocht alleen gaan lopen maar inmiddels heeft een vriendin, Hannie besloten om onbetaald verlof te nemen en met mij dit avontuur aan te gaan.Aanvankelijk wilden we vanuit Blerick vertrekken maar nu we de strek tot Esneux al gelopen hebben en de nodige stempels in ons bezit zijn, hebben we besloten om 19 juni in Esneux te starten.We worden door onze partners begeleidt tot daar en dan zal er afscheid genomen moeten worden.

Actief sinds 07 Juni 2009
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 280258

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2023 - 15 Oktober 2023

Iberische rondreis

09 Augustus 2019 - 04 Oktober 2019

Under African skies

26 Februari 2019 - 01 April 2019

Naar het land van de Maori

31 Augustus 2016 - 04 Oktober 2016

Terugblik op mijn camino 2016

14 Maart 2016 - 14 Maart 2016

Andalusië

24 Februari 2015 - 13 Maart 2015

Trektocht door de Sahara

31 Mei 2014 - 30 September 2014

Naar het woeste hart van een woest land.

29 April 2013 - 02 Juni 2014

Op de plaats rust in La Cala

08 Juli 2012 - 31 December 2013

In de ban van de Donau

22 September 2011 - 31 December 2012

Sultan's Trail

17 Juni 2011 - 30 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: