De nacht - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu De nacht - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu

De nacht

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita

22 Mei 2013 | Spanje, Benidorm

30 – 04-2013

Lieve allemaal,

De nacht is bar en boos er staat een stevige wind en de regen komt met bakken naar beneden. In de bus is het rustig , geen snurkers fluiters hijgers of noem maar wat voor andere vreemde geluiden . In de velen herbergen die ik reeds eerder bezocht gingen ze duizendmaal erger te keer. Toch slaap ik niet echt deze nacht ik zak soms even weg om vervolgens weer wakker te schrikken , dit geldt wellicht niet alleen voor mij vandaar deze geluidloze trip. Als om 7.00 uur de koffie wordt geserveerd zijn we de Spaanse grens al gepasseerd. In Benicatel maken de Nederlandse chauffeurs plaats voor een frisse uitgeslapen Spaanse collega.
Om half twaalf arriveer ik in een zonnig Benidorm waar Frank een vriend mij komt ophalen om mij naar mijn appartement in La Cala te brengen. Het is een warm welkom hij had de sleutel al voor mij opgehaald bij de makelaar de boiler aangezet en drinkwater gehaald. Na zijn vertrek slaat het weer plotseling om en voel ik de vermoeidheid van de reis in volle hevigheid toeslaan tevens loop ik te bibberen van de kou . Ik besluit even naar bed te gaan maar ook dat wordt geen succes. De lucht wordt zwart en er breekt een hevig onweer los met enorme hagelbuien waarvan de stenen zo hard tegen de ruiten slaan dat ik even denk dat ze het niet houden. Ook in bed wordt ik niet warm en besluit na drie kwartier woelen om maar op te staan. Nadat ik lang en heet gedoucht heb voel ik me een stuk beter en ruim mijn bagage in de kasten. Lekker warm aangekleed loop ik naar Frank en Marie – Louise waar ik ben uitgenodigd voor een etentje , onderweg verbaas ik me over de enorme hopen hagelstenen die op de straten en in de plantsoenen liggen en huiver in mijn toch lekkere warme jas.
Na een hartelijk weerzien brengen we de avond gezellig door met een heerlijk maal en een lekker wijntje.
Om half elf keer ik huiswaarts om mij vervolgens over te geven aan een lange diepe droomloze slaap.

Liefs Rita.