Texel - Reisverslag uit Texel, Nederland van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu Texel - Reisverslag uit Texel, Nederland van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu

Texel

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita

28 Juli 2014 | Nederland, Texel

Texel 22 juli 2014

Lieve allemaal ,

Om zeven uur prikte de eerste zonnestralen op ons tentje en al snel werd het te warm ik gooide mijn dons af en ritste voorzichtig het doek open in de hoop dat Ernst nog even zou door slapen. Ondanks de koele lucht die binnen stroomde opende hij zijn ogen , keek even om zich heen en toen hij zich realiseerde waar hij was , was er geen houden meer aan. De tent stond bol van alle verwachtingen die hij had van deze voor hem liggende nieuwe dag , dus zat er voor mij niets anders op dan in de ochtend koelte op een matje voor de tent samen te ontbijten. Ik stuurde Ernst op pad om broodjes en croissants te halen waarmee hij super snel vol trots terug kwam.

Tijdens het ontbijt vertelde hij welke dieren hij allemaal al had gezien en noemde een fazant met twee kuikens die inderdaad bij ons in het duin pannetje woonden. Er bevond zich een konijnen hol links van de ingang van onze tent waar we de avond er voor ook al konijnen uit hadden zien komen , twee kleine muisjes glipten voor onze voeten weg toen we een duin over klommen naar zee ,hij vergat zelfs de mieren niet en natuurlijk de zeemeeuwen en weer vertelde hij het macaroni verhaal . Hij was amper uitverteld toen er een zeemeeuw een duikvlucht nam naar onze ontbijttafel en wegvloog met de nog ingepakte ontbijtkoek , Snelle Jelle.

De tijd leerde ons dat je niets buiten kon laten staan , het was zelfs zo erg dat ze het brood uit je handen gristen op het strand. Menigeen op de camping dacht in eerste instantie aan een inbraak als ze na een dagje strand weer terug keerden bij de tent waar ze een grote puinhoop aantroffen. Open getrokken afvalzakken , chips zakken , koekjes je kon het zo gek niet bedenken ze haalden alles over hoop.

Om elf uur zaten wij op het strand en nodigde Ernst mij uit in het ijskoude water waaraan ik nog niet echt veel behoefte had. Ik huiverde en liep langzaam naar het diepere water. Ernst vond het maar niks en begon te spatten en te dollen en ging nat als hij was aan mijn nek hangen en ja hoor …. daar lag oma er spoelde nog een golf over mij heen tot groot plezier van Ernst. Ik krabbelde overeind en was er in een klap door heen , het eerst zo koude water bleek heerlijk , we sprongen in de golven en renden elkaar na.

Ernst vond ook al snel vriendjes , speelde met hen in de golven en bouwde zandkastelen , we aten de zelf mee genomen verse broodjes , snoeptomaatjes , fruit en komkommer .Het werd een heerlijke lange stranddag waaraan ook een mega groot ijs niet aan ontbrak.

Liefs Rita.

• 29 Juli 2014 - 08:53

Marie Louis :

nou wat gezelich dat uitje en voor al met die indringers en een nat badpak is ook niet weg oma rita ernst heeft je veel plezier gehad met jouvoor herhaling vaat baarals zo knuletje zich zo ammeseert is toch geweldich nu ik geef juilie eendike knufel grotjes marie louis

• 04 Augustus 2014 - 14:16

Marlice:

Wat leuk dat je ieder jaar weer gaat kamperen met je kleinzoon Rita en heerlijk, zo basic in het kleine puptentje.
    Texel leent zich uitstekend voor te kamperen en de mooiste plekjes vind je in de duinpannetjes.Er is niks heerlijkers dan buiten zijn met dit weer!!!!
    Prachtige foto's heb je gemaakt en wat een ADONIS die kleinzoon van je!!!!

Wens jullie nog veel vakantieplezier en nog een hele lange mooie zomer.

Knuffel Marlice.