Rambo - Reisverslag uit Gümüşpınar, Turkije van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu Rambo - Reisverslag uit Gümüşpınar, Turkije van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu

Rambo

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita

06 November 2011 | Turkije, Gümüşpınar

03-10-2011


Lieve allemaal,


's Morgens bleken onze tenten drijfnat te zijn van de condens en de slaap spullen vochtig en klam.Alles werd nat ingepakt in de hoop 's avonds op tijd aan te komen op onze bestemming, zodat we de boel daar konden laten drogen.

Nadat ik mijn gezicht had fris gemaakt, was ik zo vrij om gebruik te maken van de auto spiegel die aan een boom hing om het van een crème te voorzien en om mijn haren te fatsoeneren.

Na een staand ontbijt, gooiden we onze bagage op een eveneens drijfnatte boeren kar die gisteren nog zanderig maar nu behoorlijk modderig was.We voelden er dan ook weinig voor om er zelf op plaats te nemen en besloten om voor de tweede keer naar het volgende dorp te lopen.

Daar stond onze bagage, vies en onder de modder.Omdat de kar geen zij wanden had was Koen als enigste mee gereden, om te voorkomen dat er wat verloren zou gaan.Ternauwernood had hij kunnen voorkomen dat de boel in het water was gedonderd, toen de nogal wilde jonge boeren zoon dwars door een riviertje reed.We lieten de bagage verder transporteren door een busje.

Na een korte pauze gingen we op pad met de wederom in het camouflage pak gestoken man, uitgerust met de alle daarbij behorende attributen.

Sedat verwachtte er heel wat van.

Aanvankelijk was de stemming goed. Maar al snel bleek dat de man zich een weg wilde banen door het dichte struikgewas, wat natuurlijk geen nut had en de groep geen puf.Na enig hak werk maakte Sedat dit duidelijk en volgde er een zoektocht naar normale paden.

De sfeer werd grimmiger omdat wij niet deden wat hij wilde, namelijk Rambo spelen.Ik liet me wat afzakken, je wist maar nooit wanneer de bom barstte.

Na vele uren lopen, maar daadwerkelijk maar zo'n 15 kilometer te zijn op geschoten kapte hij er mee, belde een vriend en was weg.

Ik haalde opgelucht adem.

Op een provinciale weg lieten we ons oppikken door een busje dat ons naar Gümüspinar bracht, waar we de nacht door brachten op een kinderspeelplaats gelegen aan een rumoerig plein dat volop in de schijnwerpers stond, alsof het een voetbalveld betrof.

Ik kon niet slapen door het felle licht dat door het tent doek scheen, de harde muziek en een groep jonge mannen die stonden te roken en rondjes scheurden op hun brommers.

Na ruim een uur wachten hield ik het niet meer. Ik kon moeilijk ten aanschouwen van het hele dorp gaan zitten plassen.

Ik plaste die nacht in een plastic zak in de tent, wat overigens goed te doen was en een behoorlijke verlichting gaf.

Enkele dagen later haalde de NS er de krant mee.


Liefs Rita.

  • 27 November 2011 - 14:12

    MARLICE:

    TIS ME WA, HAHA

  • 22 Mei 2019 - 19:30

    Ozan:

    hello

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rita

Natuurlijk heb ik al velen reizen gemaakt,veel al sportieve vakanties.Bovenstaande foto werd gemaakt tijdens een trektocht door Marokko.Maar zo'n grote tocht als deze een voettocht naar Santiago de Compostela van bijna 4 maanden zat er niet eerder in.Met ingang van 1 maart ben ik met Flexpensioen gegaan en nu gaat het er toch van komen.Het zat al lang in de planning en er is ook flink getraind en naar uit gekeken.In eerste instantie wilde ik deze tocht alleen gaan lopen maar inmiddels heeft een vriendin, Hannie besloten om onbetaald verlof te nemen en met mij dit avontuur aan te gaan.Aanvankelijk wilden we vanuit Blerick vertrekken maar nu we de strek tot Esneux al gelopen hebben en de nodige stempels in ons bezit zijn, hebben we besloten om 19 juni in Esneux te starten.We worden door onze partners begeleidt tot daar en dan zal er afscheid genomen moeten worden.

Actief sinds 07 Juni 2009
Verslag gelezen: 944
Totaal aantal bezoekers 280340

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2023 - 15 Oktober 2023

Iberische rondreis

09 Augustus 2019 - 04 Oktober 2019

Under African skies

26 Februari 2019 - 01 April 2019

Naar het land van de Maori

31 Augustus 2016 - 04 Oktober 2016

Terugblik op mijn camino 2016

14 Maart 2016 - 14 Maart 2016

Andalusië

24 Februari 2015 - 13 Maart 2015

Trektocht door de Sahara

31 Mei 2014 - 30 September 2014

Naar het woeste hart van een woest land.

29 April 2013 - 02 Juni 2014

Op de plaats rust in La Cala

08 Juli 2012 - 31 December 2013

In de ban van de Donau

22 September 2011 - 31 December 2012

Sultan's Trail

17 Juni 2011 - 30 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: