Givet-Mairie - Reisverslag uit Givet, Frankrijk van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu Givet-Mairie - Reisverslag uit Givet, Frankrijk van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu

Givet-Mairie

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita

25 Juni 2009 | Frankrijk, Givet

Lieve allemaal,

Eindelijk is het dan zover dat ik jullie iets kan laten weten. Hemel en aarde bewogen om te kunnen internetten en dit zit ik nu te doen met hulp van het gemeente huis.

Heel veel liefs, Rita.

Even in het kort de route;
19-06-2009

Na ons afscheid in Esneux loop ik met gemengde gevoelens weg van al diegene die ik lief heb. Ik verman me en zet de pas er stevig in.

Die dag lopen we 15 km en arriveren tegen de avond in ST Severin waar we gastvrij onthaald worden in een Refugio. We kunnen er overnachten, tevens krijgen we een stevige portie spaghetti aangeboden die overigens heerlijk smaakte. Daarna drinken we koffie en gaan na ons gedoucht te hebben vroeg slapen. Dat het die nacht niet wilde lukken lag niet aan het bed maar aan mijzelf. Dus waren we weer vroeg uit de veren en na een stevig ontbijt, gebakken eieren met brood en koffie, gaan we uitgerust en goed geluimd weer op pad.

20-06-2009
Huy 18 km

Met gevoelige druk plekken op schouders en heupen stappen wij voort. Er staat een stevig windje en we genieten van de vergezichten.Al snel zien we de toren van de kazerne van de tempeliers liggen, het blijkt een knus dorpje Ville-le-Temple. De route loopt door het dorp heuvel op en heuvel af. Mijn heupen en schouders voelen beurs door het gewicht van mijn rugzak, 14 kg. Niet klagen maar dragen heet het toch ??
De mensen zijn vriendelijk en reiken ons letterlijk flessen water aan. Door een wegomlegging raken we de draad kwijt en we sjokken de laatste 6 km langs de N 66. We kopen nog een pond aardbeien en nuttigen deze op een muurtje van een tuin langs de weg. Moe maar voldaan arriveren we in Huy waar we maar moeilijk een overnachting plaats kunnen vinden en uiteindelijk in een saai hotel belanden. Het jaarlijks muziek festival is net op die dag, dus dat is pech hebben wat slapen betreft maar er hing een leuke sfeer en we hebben gezellig ergens een hapje gegeten.We slapen als marmotten.

Namen
21-06-2009 20 km

We zijn het dalen en klimmen zat en besluiten langs de Maas te lopen. Het lopen ging als een trein alleen speelt het weer ons parten. Jas aan jas uit en dat betekent ook rugzak op en rugzak af. We werden er behoorlijk flauw van. De laatste 3 km kilometers vanuit Namen ( de jeugdherberg ligt net 3 km buiten het centrum van Namen aan de Maas ) hebben we de bus gepakt. We eten en slapen in de jeugd herberg en kletsen onder het genot van een glaasje wijn nog gezellig met een Finse. Ondanks dat we met meerdere op een zaaltje liggen slapen we als rozen.

Bois des Villers
22-0--2009 15 km

Zo vanuit de jeugdherberg pikken we onze route op langs de Maas. Het is de vierde dag en het voelt al wat beter als de eerste dagen. We zijn al vroeg op ons overnachting adres Chambre d' hotes waar het heerlijk toeven was. We luierden de hele middag in de tuin, deden de was en nuttigde er een overheerlijke salade.

Leffe
23-06-2009 20 km

Na een prima wandeltocht wederom langs de Maas, arriveren we tegen 16 uur bij de abdij van Leffe. We worden ontvangen door een vrouw die ons de eetkamer wijst speciaal voor gasten en ons naar de slaapkamer brengt, ik neem aan de vroegere cellen van de paters. We krijgen elk een eigen kamer, sober en schoon. Hannie krijgt een gele kamer en ik een roze. Niet wetende of we het klooster uit mogen blijven we er toch, pakken onze spullen uit en wonen de vesper bij. Daarna nuttigen we een stevig avondmaal en durven dan te vragen of we naar buiten mogen. We krijgen een sleutel mee. Blij gaan we op zoek naar een Leffe maar wat schets onze verbazing ? In heel Leffe geen Leffe!!! We hadden geen zin om door te lopen naar Dinant en besluiten terug te keren naar het klooster leven.

Hastiere
24-06-2009 25 km
Zware tocht

Na de nodige hindernissen en bloedheet weer arriveren we om 19 uur bij het hotel. Waar we naar toe zijn gebracht door een vriendelijke heer, die ons, twee kneuzen langs de kant van de weg zag staan en medelijden met ons had.

We ploffen meteen op het terras en laven onze dorst aan een heerlijk koud Duveltje. We ontmoeten de eerste lotgenoten, een echtpaar dat al een maand onderweg is. Om 21 uur hou ik het echter voor gezien en ga naar onze kamer die we krijgen tegen een pelgrim tarief, 15 euro per persoon met ontbijt.We slapen slecht het is warm en de adrenaline giert nog door ons lijf.

25-06-2009
Givet 10 km

's Ochtends gaan we eerst geld pinnen want we trekken de komende tijd door een eenzame streek. Vervolgens lopen we een super saai stuk langs de Maas en houden het na 10 km voor gezien, zoeken een hotel kamer en drinken koffie op een terras. Vervolgens ga ik mijn site bij werken.'s Avonds wat rond geslenterd door het stadje en gezellig gegeten op een terras.

• 25 Juni 2009 - 20:13

Bea Visser-trienen:

Engelen, 25 juni 2009

Lieve Rita,

Je email gelezen! Je schrijft leuk en het is fijn als wij lezen waar en hoe de tocht verloopt.
    Ik ben aan je boekje begonnen.
    Wij zijn net terug van een paar dagen stappen met onze vrienden. Wij hebben vandaag Kampen bezocht. Naar de V.V.V. voor een rondwandeling door het stadje. Mooi, oud stadje. Buiten Kampen een boerderij bezocht die helemaal is ingericht uit de vorige eeuw. Echt een aanrader!
    Lieve meid, elke dag bidden wij samen na het ontbijt voor jou en je metgezel voor kracht en steun. Wij vinden jullie kanjers!
    Lieve groeten van ons beiden
    Ton en Bea

• 25 Juni 2009 - 20:34

Dorothé Thijssen:

Goed gedaan dames! En wat is het afzien als je je zo verheugd op een leffe , die er dan vervolgens niet blijkt te zijn.Ik voel de zwaarte van de rugzakken met jullie mee.
    Hopenlijk is het volgende traject wat afwisselender en is het goed vol te houden, ondanks de warmte. Hou vol!! Reis in gedachten met jullie mee. Lieve groet Dorothé.

• 25 Juni 2009 - 21:26

Ans Kortooms:

De eerste week zit erop en al 123 km gelopen.Knap gedaan hoor dames.Daar mag wel een duveltje op gedronken worden.Jas aan en jas uit is lastig maar het beloofd de komende week goed warm te worden dus dan zullen de duveltjes extra goed smaken. Alleen hoop ik ook dat deze dorstlessers te krijgen zijn in de eenzame streek waar jullie nu door komen.Succes met de volgende kilometertjes.
    Groetjes Ans.

• 25 Juni 2009 - 23:04

Marijke Daalhuizen:

Hoi Rita en maatje
    Ik heb al je berichtjes gelezen.
    Geweldig om jullie zo te kunnen volgen
    Ik ben heel trots op jullie
    Veel liefs Marijke

• 26 Juni 2009 - 04:34

Trudie:

heel leuk om het verslag te lezen, vind het knap wat jullie presteren. kijk nu al uit naar het volgende verhaal, hou goede moed en ik denk aan jullie, groet trudie.

• 26 Juni 2009 - 10:23

Connie Buskes:

Hoi Rita, eindelijk is jullie grote avontuur begonnen en zullen we regelmatig lezen hoe het jullie vergaat.
    Zo in het begin moet je natuurlijk nog het ritme krijgen en wennen aan de rugzak, maar dat komt vast allemaal goed. En dan uitzien naar een Duvelke, in het Belgische land, geniet er maar van en veel succes met lopen.

groetjes Connie

• 26 Juni 2009 - 12:27

Femke:

Je schrijft erg leuk! jullie hebben al een heel eind gelopen.. beetje jammer van Leffe ;) ben benieuwd naar het volgende verhaal waar jullie vast wat kunnen vertellen over het stukje ongerepte natuur waar jullie doorheen komen de komende dagen.

Liefs Fem

FELIZ VIAJE Y ANIMO
    NATURALMENTE

• 27 Juni 2009 - 08:14

Franky:

Hallo Commando's Das aardig wat kmmetjes he !!We zijn bij kennissen geweest in Hoorn daarom deze late reactie.Was erg gezellig die drie dagen.Volhouden he we horen nog van jullie.Groetjes vanuit Tegelen.doeii

• 28 Juni 2009 - 20:19

Kathy Vorstenbosch:

Kieve Rita,
    Als ik je verslag lees is het net of ik een stukje met je meeloop. Geweldig al die ervaringen die je al in zo'n korte tijd beleefd. Ik blijf je reis volgen.
    Liefs Kathy

• 29 Juni 2009 - 19:09

Ge En Ida:

Hoi Rita (en Han natuurlijk).
    Wat een onderneming waar jullie aan begonnen zijn.
    Wel erg goed van jullie.
    De eerste dagen zullen waarschijnlijk heel zwaar zijn, maar jou kennend Rita, zet je door. Straks ben je blij dat je 2700 km hebt gelopen. Je doet dit natuurlijk niet zomaar.Je doet trouwens leuk verslag van jullie reis, fijn om te lezen. Je zult wel weten, dat het hier behoorlijk warm is en ik kan me voorstellen dat je met een rugzak van 14 kg je heupen de eerste dagen behoorlijk irriteert. Nou dames , wij wensen jullie een prettige voortzetting van jullie voetreis en wij zullen jullie verslag iedere keer lezen en er een reactie op te geven. Heel veel groetjes en een knuffel Ge en Ida

• 30 Juni 2009 - 07:05

Sophie En Ed:

Hallo Rita.

We lezen je verslag met veel belangstelling en we volgen jullie op de voet.
    Wat ik zo lees smaakt het Belgische bier na zo'n dag lopen goed.(niet verslaafd worden hé) want de tocht is nog lang, maar we gunnen jullie dat biertje van harte. Hier is het erg warm,maar we hopen dat jullie goed wandelweer hebben.
    Groetjes Ed en Sophie.

• 30 Juni 2009 - 12:55

Zohra:

Hoi Rita,
    Ik heb toch wel respect voor jullie uitdaging,echt knap,en wat een leuke verhalen allemaal,je zal nog wel veel meer gaan meemaken,succes ermee samen.
    Ernst ziet er nog steeds goed uit!!(hij vergaat nog niet van de honger!! hahaha), Ik hou wel een oogje in het zeil.Groetjes uit Blerick je buurvrouw Zohra.

• 30 Juni 2009 - 20:41

Marcelle En Richard :

Hallo Rita en Hannie,

Gisteren hebben we elkaar voor het eerst ontmoet onder het genot van een hollands bakkie koffie in Frankrijk. Jullie hebben indruk gemaakt, wat een stoere onderneming. Chapeau!!!

Wij wensen jullie ontzettend veel succes en volgen de vorderingen.

Wellicht tot spreeks.

Marcelle en Richard van(www.Amigos-vakantiehuizen.com)
    Sévigny la Forêt
    (dankzij jullie sinds kort ook refugio voor pelgimsvaardersgangers ;-))

• 01 Juli 2009 - 19:10

Anna Szablewska :

hoi rita!
    ik heb kaartje gekregen (lief) zo druk en heb jij nog tijd om te gewoon schrijven! jij schrijft leuk en jij looooooopt veel!
    het gaat beter met "stoere" terapie ;)
    groetjes,
    anna met familie en succes verder!

• 01 Juli 2009 - 20:19

Ton En Christien M.:

Hoi Rita,

We lezen je verslagen met veel plezier.
    Heel veel succes , we blijven je volgen

Liefs Chris en Ton