Bilbao - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu Bilbao - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Bilbao

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita

07 September 2010 | Spanje, Bilbao

Lieve allemaal,


Om 8 uur beginnen de motoren van het vliegtuig te draaien, om eindelijk na 1.5 uur vertraging een nat en kil Düsseldorf te verlaten. Eenmaal in de lucht voorzien de stewardessen alle passagiers in een razend snel tempo van spijs en drank en weldra zit iedereen op een klef broodje te kauwen. Boven de wolken schijnt de zon en geniet ik van een waar sneeuw landschap.

Rechts beneden ons vliegt een ander vliegtuig richting Parijs. Het wordt rumoeriger in het vliegtuig. Men begint langzaam te ontwaken.Zelf voel ik me ook fitter na twee glazen water en een kop koffie. Het is een prettige vlucht. Op de luchthaven gaat het snel na nog geen tien minuten komt mijn rugzak al voorbij op de band, met de lift omhoog en ja hoor, de bus staat ook al klaar. Voor het luttele bedrag van 1.30 euro stap ik uit in het centrum van Bilbao, wat 12 km van de luchthaven ligt. Je kunt er niet voor gaan lopen ! Ik vervolg mijn weg te voet naar het hotel.

Na me te hebben opgefrist loop ik langs de rivier in zo´n 20 minuten naar het Guggenheim museum, waar ik enkele uren geniet van de kunstwerken en de architectuur.Met name Anish Kapoor kan er wat van, prachtig al die kleuren en rondingen.Als tegenhanger hing er aardig wat werk van Henry Rousseau waarvan ik enkele werken ook niet onaardig vond. Ik sluit de middag af met een terrasje en keer wel voldaan terug naar het hotel, waar ik na een heerlijke douche ga genieten van een enorm luie avond.

Heel veel liefs, Rita.


  • 07 September 2010 - 19:02

    Christel Mastwijk:

    Dat klinkt goed!! Geniet er maar van. Max heeft zijn kinderfeestje gevierd, het was heel gezellig. Ernst heeft op school een mooi knutselwerk gemaakt voor Sofia. Dat hebben we op haar kamer gehangen!

    Veel liefs van ons allen.

  • 07 September 2010 - 19:39

    Will Boom:


    Hallo Rita,
    Wat spannend allemaal!
    We blijven je volgen.
    Zorg goed voor jezelf en geniet van alles wat je tegenkomt.

    Liefs
    Ad en Will


  • 08 September 2010 - 11:14

    Connie:

    eindelijk is je grote avontuur dan weer begonnen.
    Geniet er lekker van en ik zie wel weer als je wat geschreven hebt.

    Doe voorzichtig.

    Groetjes Connie

  • 08 September 2010 - 12:31

    Trudie:

    leuk om je reisverslag weer te volgen. veel plezier en geniet ervan, liefs trudie

  • 08 September 2010 - 15:15

    Cis Van Der Aa:

    Harstikke leuk om dit te doen.Maar ik vind het heel knap van jou dat je het in je eentje loopt.Heel veel loopplezier ik blijf je volgen groetjes Cis Let goed op jezelf.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

VIP-member
Rita

Natuurlijk heb ik al velen reizen gemaakt,veel al sportieve vakanties.Bovenstaande foto werd gemaakt tijdens een trektocht door Marokko.Maar zo'n grote tocht als deze een voettocht naar Santiago de Compostela van bijna 4 maanden zat er niet eerder in.Met ingang van 1 maart ben ik met Flexpensioen gegaan en nu gaat het er toch van komen.Het zat al lang in de planning en er is ook flink getraind en naar uit gekeken.In eerste instantie wilde ik deze tocht alleen gaan lopen maar inmiddels heeft een vriendin, Hannie besloten om onbetaald verlof te nemen en met mij dit avontuur aan te gaan.Aanvankelijk wilden we vanuit Blerick vertrekken maar nu we de strek tot Esneux al gelopen hebben en de nodige stempels in ons bezit zijn, hebben we besloten om 19 juni in Esneux te starten.We worden door onze partners begeleidt tot daar en dan zal er afscheid genomen moeten worden.

Actief sinds 07 Juni 2009
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 282720

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2023 - 15 Oktober 2023

Iberische rondreis

09 Augustus 2019 - 04 Oktober 2019

Under African skies

26 Februari 2019 - 01 April 2019

Naar het land van de Maori

31 Augustus 2016 - 04 Oktober 2016

Terugblik op mijn camino 2016

14 Maart 2016 - 14 Maart 2016

Andalusië

24 Februari 2015 - 13 Maart 2015

Trektocht door de Sahara

31 Mei 2014 - 30 September 2014

Naar het woeste hart van een woest land.

29 April 2013 - 02 Juni 2014

Op de plaats rust in La Cala

08 Juli 2012 - 31 December 2013

In de ban van de Donau

22 September 2011 - 31 December 2012

Sultan's Trail

17 Juni 2011 - 30 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: