Aankoop kunstwerk - Reisverslag uit Nerja, Spanje van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu Aankoop kunstwerk - Reisverslag uit Nerja, Spanje van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu

Aankoop kunstwerk

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita

26 November 2023 | Spanje, Nerja

Nerja 20 – 21 – 22 - 2022

Lieve allemaal ,

Vanochtend bij het opbreken van de tent liet Ger bij het bij elkaar binden van de poten van een veldbed per abuis een poot los en deze viel tegen mijn scheenbeen met gevolg een enorme ontvelling waarvan ik verdere details niet zal benoemen. We schrokken beiden en ik keek verbijsterd terwijl ik gebogen stond en naar de enorme ravage keek van mijn scheenbeen. Al snel stond ik in een enorme plas bloed en gaf Ger aanwijzingen waar hij verbandmateriaal in mijn reeds in gepakte koffer die al in de auto lag kon vinden. Ger pakte de boel weer uit , kwam met een stoel en verbandmateriaal . Nadat ik mijn beenwond had verzorgd braken we de boel verder op en reden naar de Eerste hulp post van een klein ziekenhuis in Tarifa omdat ik de enorme wond toch goed wilde laten ontsmetten en verzorgen. Bij binnen komst schrok ik van het armoedige , gedateerde , afgeleefde en verveloze interieur en meubilair en overwoog heel even om weer weg te gaan. Maar de vriendelijkheid , rust , warmte en deskundigheid van het personeel weerhielden mij daar van en al snel lag ik op de behandel tafel waar ik keurig volgens de regels werd verzorgd en waar ik nadien nog verbandmateriaal en allerlei benodigdheden voor de wondverzorging mee kreeg.

Ger stelde voor om huiswaarts te keren maar omdat ik geen pijn had en verder niet beperkt werd wilde ik onze reis af maken .Al met al besloten we met deze enorme wond niet meer te kamperen en belandde in Nerja waar we een appartement huurden voor drie nachten. We dwaalden en verdwaalden door het historisch centrum van Nerja dat met zijn Moors verleden een waar labyrint was, maakten lange wandelingen , lieten de grotten voor wat ze waren, keken vanaf een hoge klif genaamd het Balkon van Europa uit over zee en de wilde stranden aan haar voeten en wisten ons omringd door groene bergen.

De naam Balkon van Europa zou ooit bedacht zijn door koning Alfonso XII toen hij de regio bezocht na een ernstige aardbeving. Hij zou onder indruk zijn geweest van het uitzicht op de kliffen en dit het ’Balkon van Europa” hebben genoemd. Aan het einde van het balkon herinnerden twee roestige kanonnen aan zijn functie als verdedigingslinie in de 19e eeuw.

In de 17eeuwse pittoreske kerk Iglesia El Salvador die aan de rand van het balkon lag bewonderden we een aantal fraaie fresco’s. De stranden lagen er maagdelijk bij , de terrassen waren gezellig druk en een straatzanger die zichzelf begeleidde op een gitaar zong uit volle borst.

Later deden we een impulsieve aankoop in een Galerie van een kunstenaar die internationaal terrein won.. Een kleurrijke dame van papier-maché op een eveneens gekleurde sokkel die in de deuropening van de Galerie stond trok ons beider aandacht. Eenmaal binnen lieten we ons graag informeren over het werk van de kunstenaar die zowel schilderde en beelden van papier-maché maakte. We schrokken van de prijs , overlegden en besloten al snel over te gaan tot de koop ervan. Onder het genot van een wijntje en een gezellig afrondingsgesprek met de galeriehouder waarin gegevens werden uitgewisseld en afspraken gemaakt over de bezorging van het kunstwerk dat uiteindelijk door een vriend persoonlijk goed ingepakt en in een krat met de auto naar Nederland werd vervoerd omdat vliegen geen optie was.

Enkele duizenden euro’s lichter en met rode wangen sloten we deze heerlijke dag af in een India restaurant waar we ons lieten verwennen door de chef kok met de heerlijkste gerechten die begeleid werden met de juiste wijnen.

Al giebelend zochten we rond middernacht door de donkere zeer spaarzaam verlichtte smalle straatjes de weg terug naar het appartement.

Liefs Rita.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rita

Natuurlijk heb ik al velen reizen gemaakt,veel al sportieve vakanties.Bovenstaande foto werd gemaakt tijdens een trektocht door Marokko.Maar zo'n grote tocht als deze een voettocht naar Santiago de Compostela van bijna 4 maanden zat er niet eerder in.Met ingang van 1 maart ben ik met Flexpensioen gegaan en nu gaat het er toch van komen.Het zat al lang in de planning en er is ook flink getraind en naar uit gekeken.In eerste instantie wilde ik deze tocht alleen gaan lopen maar inmiddels heeft een vriendin, Hannie besloten om onbetaald verlof te nemen en met mij dit avontuur aan te gaan.Aanvankelijk wilden we vanuit Blerick vertrekken maar nu we de strek tot Esneux al gelopen hebben en de nodige stempels in ons bezit zijn, hebben we besloten om 19 juni in Esneux te starten.We worden door onze partners begeleidt tot daar en dan zal er afscheid genomen moeten worden.

Actief sinds 07 Juni 2009
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 281983

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2023 - 15 Oktober 2023

Iberische rondreis

09 Augustus 2019 - 04 Oktober 2019

Under African skies

26 Februari 2019 - 01 April 2019

Naar het land van de Maori

31 Augustus 2016 - 04 Oktober 2016

Terugblik op mijn camino 2016

14 Maart 2016 - 14 Maart 2016

Andalusië

24 Februari 2015 - 13 Maart 2015

Trektocht door de Sahara

31 Mei 2014 - 30 September 2014

Naar het woeste hart van een woest land.

29 April 2013 - 02 Juni 2014

Op de plaats rust in La Cala

08 Juli 2012 - 31 December 2013

In de ban van de Donau

22 September 2011 - 31 December 2012

Sultan's Trail

17 Juni 2011 - 30 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: