Rustdag - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu Rustdag - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Rustdag

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita

04 Juli 2009 | Frankrijk, Reims

Lieve Allemaal,


Even tijd voor een berichtje. Het is wel doorwerken moet ik zeggen. Ik raak achter met schrijven maar er is in dit door God verlaten land nergens een internet café te vinden.

Allereerst wil ik enkele mensen in het bijzonder van Harte Beterschap toe wensen namelijk Anna en Sophie. Ik denk aan jullie en heb in Reims een kaarsje gebrand. Ook Dorothé ben ik niet vergeten.

Proficiat met je verjaardag René en een fijne dag toegewenst.

Wederom dank voor alle lieve reacties.


Knuffel Rita.

Rocroi
28-06-2009
15 km gelopen.

Deze kilometers hebben we langs de D1 gelopen omdat we geen andere mogelijkheid zagen. Het was een zware tocht met flinke hoogte verschillen en totaal geen schaduw. De motorrijders hadden er zin in en reden als we niet goed uitkeken, ons de hakken van de schoenen. Er staat een huis langs de route waar we aankloppen voor water en dit ook meteen kregen. We mochten ook gebruik maken van hun toilet maar dat was totaal overbodig want we hadden al ons vocht verdampt.


Eindelijk komt Rocroi in zicht, het blijkt een oud vesting stadje te zijn wat in stervorm is gebouwd onder de regering van Hendrik de tweede. Heel bijzonder. Gelukkig is het VVV kantoor nog open en we huren de hele herberg af voor 15 euro. Deze heeft drie slaapplaatsen, een keukentje en sanitaire voorzieningen. Blij met het muffe onderdak uit 1829 gooien we onze schoenen uit, zetten raam en deur open, kloppen lakens en hangen ons natte wasgoed over de voorraad dranghekken van de gemeente voor onze deur.Op het marktplein nuttigen we een heerlijke salade waar we een flinke pot bier bij drinken.

Aubigne les Pothees
29-06-2009
16 km gelopen.

Nadat we wat gerommeld hadden en de blaren afgeplakt, begonnen we dapper aan onze route die we inmiddels gewijzigd hadden van Grand route naar Randonneurs en Pelerins van Rocroi naar Reims. Deze is 40 km korter, wat vlakker en heeft meer steunpunten onderweg. Dat blijkt al na 8 km gelopen te hebben als we aangesproken worden door Marcelle en Richard een Nederlands echtpaar wat in Sevigne la Foret hun stek heeft gevonden. Ze verhuren er 2 werkelijk prachtige vakantie huizen. Zij boden ons koffie en een broodmaaltijd aan, we kletsten gezellig en bewonderden hun huizen. Als we afscheid nemen beloven we er zeker nog eens terug te keren.

  • 04 Juli 2009 - 19:31

    Marleen Christiaens:

    DAG Rita. Ja het is gelukt we kwamen jouw geliefde tegen (Ernst) langs de maas op de fiets. En met nieuwe instructies is het gelukt. Leuk om jouw verslagen te lezen. Wat een avontuur maar het gaat goed wat dapper van jullie. Heel veel loopplezier. Lieve groet Marleen ook namens Theo. Ik heb Ernst op de koffie uitgenodigd in de Boekend.

  • 04 Juli 2009 - 20:28

    Christel Mastwijk:

    Geweldig al die avonturen, wel moeilijk hoor dat jullie nu door zo'n eenzaam gebied lopen. Leuke foto's trouwens, jullie zien er goed uit, no need to worry voor het thuisfront. Wij missen jullie en volgen het avontuur via de kaart. Veel liefs, hou jullie taai en een dikke zoen van ons allemaal. PS Ernst is verbaasd over de reislustigheid van zijn slak!!!!!!!!!

  • 05 Juli 2009 - 07:53

    Leny Geraedts:

    Hallo Rita en Hannie, goed dat jullie een rustdag hebben genomen.
    4 Juli ben ik per boot van Dinant naar Namen gereisd. Prachtige streek, waar jullie langs de Maas liepen.
    Groeten en BLIEF LAUPE..

  • 05 Juli 2009 - 14:51

    Ans Kortooms:

    Leuk om foto's te zien van jullie route.De gastvrijheid onderweg is wel heel speciaal en natuurlijk geweldig om zulke mensen te ontmoeten.De lange weg op de foto ziet er uit alsof er geen einde aan komt.Ik moest meteen denken aan het lied van Boudewijn de Groot de eenzame fietser.Inmiddels hebben jullie al heel wat kilometers afgelegd en een rustdag zeker verdiend,is dat even genieten. Verder hoop ik dat jullie de komende week aangenamer wandelweer krijgen en jullie de tocht met veel plezier kunnen lopen.
    Groetjes en veel liefs.
    Ans.

  • 05 Juli 2009 - 16:02

    Corry:

    Lieve Rita ...

    Na tevergeefs bellen ben ik tot de ontdekking dat jullie net weg waren op weg Santiago.
    Gelukkig heb ik jullie site ontdekt en kan zo prachtig jullie belevenissen volgen. Momenteel zit ik in de nachtdienst samen met Lies,die vertelde van jullie site ...
    Als ik een tosti maak s'nachts denk ik aan jou (ha,ha)...op Jasmijn gaat alles zijn gangetje en ook wij verheugen ons op inze komende vakantie ditmaal naar Kroatie.
    Rita, en Hannie ik wens alle goeds voor jullie verdere tocht die ik ongetwijfeld op de voet zal volgen.
    Veel liefs uit t tropische Limburg.
    Corry

  • 05 Juli 2009 - 19:32

    Anna Szablewska :

    leuke foto s!
    rustdag... lekker rustdag, moet ik ook op reis om een rustdag te hebben ;)? bedankt voor de kaarsje :)
    morgen ga ik verder met "stoere" terapie ;)
    groetjes
    anna

  • 07 Juli 2009 - 16:55

    Marlice En Joop:

    Hola CAMINANTES

    LEUK JULLIE AVONTUREN TE LEZEN.
    ZIJN JULLIE AL EEN BEETJE GEWEND AAN HET KILOMETERS VRETEN?

    NO SUEÑES TU VIDA.
    SInó VIVE TU SUEÑO.

    BON CAMINO.
    GENIET VAN ZOVEEL GASTVRIJHEID EN DE MOOIE NATUUR!!!!!!!!!!!

    PANTA RHEI(ALLES IS IN BEWEGING)

    HET GA JULLIE GOED!!!!!

  • 07 Juli 2009 - 17:48

    Ida:

    nou dames, mijn bewondering groeit met de dag. Eigenlijk is het onvoorstelbaar dat jullie toch iedere dag onderdak krijgen. Ik denk niet dat dat in
    Nederland zou lukken.
    Ben benieuwd naar jouw volgende verslag,
    riet. groetjes
    ida.

  • 08 Juli 2009 - 16:49

    Marij Dusseljee:

    leuke fotos en wat een belevenis met die filmploeg . gelukkig is het nu minder warm. veel wandelplezier en tot de volgende keer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

VIP-member
Rita

Natuurlijk heb ik al velen reizen gemaakt,veel al sportieve vakanties.Bovenstaande foto werd gemaakt tijdens een trektocht door Marokko.Maar zo'n grote tocht als deze een voettocht naar Santiago de Compostela van bijna 4 maanden zat er niet eerder in.Met ingang van 1 maart ben ik met Flexpensioen gegaan en nu gaat het er toch van komen.Het zat al lang in de planning en er is ook flink getraind en naar uit gekeken.In eerste instantie wilde ik deze tocht alleen gaan lopen maar inmiddels heeft een vriendin, Hannie besloten om onbetaald verlof te nemen en met mij dit avontuur aan te gaan.Aanvankelijk wilden we vanuit Blerick vertrekken maar nu we de strek tot Esneux al gelopen hebben en de nodige stempels in ons bezit zijn, hebben we besloten om 19 juni in Esneux te starten.We worden door onze partners begeleidt tot daar en dan zal er afscheid genomen moeten worden.

Actief sinds 07 Juni 2009
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 282611

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2023 - 15 Oktober 2023

Iberische rondreis

09 Augustus 2019 - 04 Oktober 2019

Under African skies

26 Februari 2019 - 01 April 2019

Naar het land van de Maori

31 Augustus 2016 - 04 Oktober 2016

Terugblik op mijn camino 2016

14 Maart 2016 - 14 Maart 2016

Andalusië

24 Februari 2015 - 13 Maart 2015

Trektocht door de Sahara

31 Mei 2014 - 30 September 2014

Naar het woeste hart van een woest land.

29 April 2013 - 02 Juni 2014

Op de plaats rust in La Cala

08 Juli 2012 - 31 December 2013

In de ban van de Donau

22 September 2011 - 31 December 2012

Sultan's Trail

17 Juni 2011 - 30 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: