We gaan als een trein. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu We gaan als een trein. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu

We gaan als een trein.

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita

16 Juli 2009 | Frankrijk, Parijs

Lieve allemaal,

Vandaag is het bloedheet en vanochtend was ik dan ook goed ziek.Ik denk dat het voornamelijk door het slechte eten komt.We zullen iets meer zout moeten gaan nuttigen want we verliezen liters vocht en natuurlijk ook zouten die door stokbrood met jam en wat fruit ook niet aangevuld worden.


Ik realiseer me dat in Nederland nu ook de vakantie vreugde losbarst en dat enkele van jullie onder andere Will en Ad en Peter en Manny alweer thuis of aan de laatste dagen bezig zijn. Als ik bedenk dat ik morgen vier weken onderweg ben is dat onvoorstelbaar
.
Eerlijk gezegd begin ik nu mensen te missen.Het meest mijn mannetje die mij deze tocht toch maar gunt en het vier maanden zonder mij moet stellen. Christel, Haydo en de kids met hun onbevangenheid en geknuffel.

Toch blijft het een heel bijzondere tocht met vele ontmoetingen en ik zou deze voor geen goud willen missen.

Heel veel liefs en een knuffel voor de kids.



Auxerre 08-07-2009

Ook pelgrims hebben hun grenzen en we besluiten om deze streek waar geen doorkomen aan is te verlaten.Het is te uit gestrekt, slechte voorzieningen. Genoeg geweest! Wanneer we dan ook nog denken in Nederlandse begrippen om even te treinen blijkt ook dat niet mogelijk te zijn. Omdat we per trein over Parijs zouden moeten reizen met alle toeters en bellen van dien, metro pakken, weer op een ander station verder reizen, kosten 30 euro, besluiten we de bus te pakken, dat zou ook nog goedkoper zijn. We reisden van Chalon en Champagne naar Troyes, een afstand van 73 km waar wij twee en half uur over deden. Vervolgens moesten we een halve dag wachten, om verder te kunnen reizen naar Auxerre voor de luttele prijs van 31 euro! Al met al arriveerden we om 20 uur in Auxerre waar we een station maaltijd nuttigden en we uiteindelijk belanden in het Ibis hotel.

Viva la France!

Auxerre 09-07-2009
Vandaag geen zin om te lopen. Stempel gehaald bij de kathedraal, gebadderd, oude binnenstad bekeken.


Cravant 10-07-2009
25 km gelopen.

Pittige tocht, we lopen hoog over de heuvel rug en ik geniet van de prachtige vergezichten.

Wanneer ik zo in gedachten verzonken ben gaan mijn gedachten uit naar Ernstje en Max en ik moet lachen om de situatie. Tijdens oppas dagen wanneer we er samen op uit trekken willen ze altijd van alles mee nemen, fietsje, bal, auto e.t.c.Mijn motto is dan. Jongens oma is geen paard! Het komt er toch altijd op neer dat ik dan als ze moe zijn de hele boel mag sjouwen. Max wil nog wel eens doorslaan in deze en Ernst roept dan. Nee Max ; Oma is geen paard !
Maar goed dat ze me nu niet zien sjouwen met mijn rugzak van 14 kg!

Plotseling fladderen en duikelen er twee vlinders voor me uit en vliegen een tijdje met mij mee!


Bessy sur cure - Vezelay 11-07-2009

Nadat we 15 km gelopen hadden en in het gehucht Bessy sur cure, aan mensen die gezellig in de tuin zaten te tafelen om water vroegen kregen we niet alleen water maar aten ook een hapje mee. Natuurlijk werd er gesproken over de tocht en wat voor zeldzame ontmoetingen we hadden. Toen tijdens het gesprek bleek dat het door ons geplande overnachting adres was opgeheven, boden ze spontaan aan ons naar Vezelay te brengen. Dat toch altijd nog zo'n 25 km verder op ligt. Na enige aarzeling hakten we de knoop door omdat het anders een nachtje in de open lucht zou worden. We dronken nog een glaasje rosé met deze hartelijke mensen en overnachten in het Madeleine klooster in Vezelay. Het was een geweldige ontmoeting.


Vezelay 12-07-2009

Geslapen op een slaapzaal met twaalf bedden waarvan er negen bezet waren. Het was wel even wennen moet ik zeggen.

Vanochtend kennis gemaakt met Margreet een geweldig, mooi mens met een energieke uitstraling uit Stockholm, waar we later nog gezellig mee hebben gegeten en gekletst. Deze dag hebben we wat rond geslenterd en wat winkeltjes bekeken in het bergdorp. Er valt niet veel te beleven. Wel ontmoeten we de schrijfster van onze oude pelgrims route, die we vanaf Vezelay gaan lopen. Dat is dan natuurlijk wel weer leuk.We besluiten ondanks dat er moeilijk onderdak te vinden is, ook in verband met de nationale feestdag, verder te trekken.






  • 16 Juli 2009 - 17:29

    Connie Buskes:

    Fijn dat jullie zo lekker opschieten. Alweer 4 weken, wat gaat de tijd toch snel. Inderdaad beginnen hier de vakantiekriebels al aardig te komen, nog een paar dagen. Geniet maar van akl het moois wat jullie tegen komen en vooral van de leuke en behulpzame mensen.
    groetjes en tot de volgende keer.

    Connie

  • 16 Juli 2009 - 18:02

    Marleen:

    Geweldig wat doen jullie het goed meiden!! Hebben jullie de zusters horen zingen in Vezalay! Ik was daar ook is met een pelgrimstocht ik ervaaarde het zingen als zeer emotioneel.Vorige week ben ik naar Den Bosch gefietst wat is dat heerlijk. Lieve groet en nog vele fijne ontmoetingen. Marleen

  • 17 Juli 2009 - 12:39

    Marlice:

    Wat een mooi verhaal van die twee vlinders daar in Cravant.
    Ze wijzen je de weg,vooral als je het een beetje moeilijk krijgt.
    Gewoon blijven lopen,jullie gaan het halen...zeker weten.
    En niet smokkelen,denk erom haha!!!!!!!!!!!!!!
    Als je wat pinda's en chocolade in je rugzak stopt",ga je "ALS EEN TREIN.

    COURAGE ET BON ROUTE Y BEAUCOUP DU SOLEIL

    GR.MARLICE

  • 17 Juli 2009 - 14:56

    Leny Geraedts.:

    Er wordt weleens gezegd: paarden die de haver verdienen, krijgen ze niet.
    Jij bent geen paard, zoals je zelf zegt.
    Zorg dat jullie goed eten, pelgrimeren is tenslotte zwaar werk.
    Veel sterkte en natuurlijk ook veel plezier.


  • 18 Juli 2009 - 20:02

    Resi Van Deijck:

    Sinds ik van Jan het "rijdend adres"van je weet Hannie raak ik vootdurend op de hoogte van jullie "wel en wee". Rita ken ik niet ; maar ik geniet van haar reisverslagen! Ik vind jullie geweldig stoere meiden en wat een avontuur! Zou er ook zin in krijgen.Passen jullie wel goed op je zelf en geniet van La Douce France; hoe zit het met het "wijnverbruik"? Kunnenjullie je wel beheersen? Hou je taai en geniet van de omgeving.
    Liefs. Liefs RESi uit Mokum.

  • 19 Juli 2009 - 09:17

    Petra En Ben :

    Wat leuk dat alles zo goed gaat met jullie.
    Vooral zo doorgaan, en geniet van alles. Vele groeten van Petra en Ben uit Venlo.

  • 19 Juli 2009 - 20:28

    Saskia Sidler:

    Lieve Rita,

    Vol ontzag en bewondering lees ik je verslag. We kennen elkaar een beetje via Jan Visser, de oom van Antal, mijn echtgenoot. Via Bea, Jan's schoonzus, hoorde ik van jouw verhaal en ik wilde je even laten weten dat ik mijn petje afdoe voor wat je onderneemt. Zelf heb ik een aantal jaar geleden de Vierdaagse gelopen en dat vond ik al een enorme beproeving, dus laat staan 4 maanden! En dan het doel: Santiago. Wat een mooie stad moet dat zijn. We zijn er ooit naar op weg geweest maar toen overleed oma Trienen waardoor we uiteindelijk nooit de cathedraal hebben kunnen bewonderen. Maar wel de mooie route langs de Costa Verde ernaartoe (met de auto, tja...). Ik wens je superveel succes de komende 89 (?) dagen en we zullen als we straks op vakantie zijn in Frankrijk af en toe een kaarsje voor je branden!
    Veel liefs van Saskia (en Antal, Mette en Lasse Visser)

  • 20 Juli 2009 - 14:21

    Ans Kortooms:

    Vier weken weg is alweer een hele tijd,en al weer heel wat kilometers gelopen.Knap hoor en petje af voor jullie.
    Spa blauw bevat zeven procent zout,misschien een goede tip voor onderweg.Je reisverslag is leuk om te lezen en fijn dat jullie er volop van genieten. Het gaat zeker lukken met al die brandende kaarsen.
    Liefs Ans.

  • 21 Juli 2009 - 14:30

    Tineke:

    Jullie hebben al een hele reis achter de rug , een slaapplaats vinden is natuurlijk telkens weer een nieuwe beleving veel succes

  • 22 Juli 2009 - 00:01

    Riet De Haan:

    eindelijk, midden in de nacht en klaar wakker van jullie geweldige reisverslagen. Wat een mooie, ontroerende, spannende en gekke ervaringen maken jullie mee. En je kunt plannen wat je wilt, regelmatig is het dus anders als verwacht of gedacht. Jullie gaan glansrijk door de extreme soepelheids- en creativitietstest! Ik geniet. En jullie ook als ik het zo lees. Sterkte en liefs van Riet.

  • 22 Juli 2009 - 13:44

    Bea Visser-trienen:

    cadzand 22 juli 2009

    Hi kanjers.

    Lees je verslag van 16 juli jl. Mijn man Ton is de laptop aan het installeren op onze camping in Cadzand want wij proberen vanavond te skypen met onze dochter in Israel. Ik hoop dat dit ook overkomt naar jullie!
    Wat leuk dat Saskia, onze schoondochter ook naar jou gereageerd heeft. Zij is met haar gezin vandaag vertrokken naar Spanje. Zij willen ook de kathedraal van Santiago bezoeken!
    Lieve meiden, het gaat jullie goed! Ik heb jouw boekje uit en zal het na onze vakantie aan je terugsturen.
    Zorg goed voor jullie zelf en houd de moed erin.
    Heel veel liefs ook van Ton

    Bea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rita

Natuurlijk heb ik al velen reizen gemaakt,veel al sportieve vakanties.Bovenstaande foto werd gemaakt tijdens een trektocht door Marokko.Maar zo'n grote tocht als deze een voettocht naar Santiago de Compostela van bijna 4 maanden zat er niet eerder in.Met ingang van 1 maart ben ik met Flexpensioen gegaan en nu gaat het er toch van komen.Het zat al lang in de planning en er is ook flink getraind en naar uit gekeken.In eerste instantie wilde ik deze tocht alleen gaan lopen maar inmiddels heeft een vriendin, Hannie besloten om onbetaald verlof te nemen en met mij dit avontuur aan te gaan.Aanvankelijk wilden we vanuit Blerick vertrekken maar nu we de strek tot Esneux al gelopen hebben en de nodige stempels in ons bezit zijn, hebben we besloten om 19 juni in Esneux te starten.We worden door onze partners begeleidt tot daar en dan zal er afscheid genomen moeten worden.

Actief sinds 07 Juni 2009
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 281983

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2023 - 15 Oktober 2023

Iberische rondreis

09 Augustus 2019 - 04 Oktober 2019

Under African skies

26 Februari 2019 - 01 April 2019

Naar het land van de Maori

31 Augustus 2016 - 04 Oktober 2016

Terugblik op mijn camino 2016

14 Maart 2016 - 14 Maart 2016

Andalusië

24 Februari 2015 - 13 Maart 2015

Trektocht door de Sahara

31 Mei 2014 - 30 September 2014

Naar het woeste hart van een woest land.

29 April 2013 - 02 Juni 2014

Op de plaats rust in La Cala

08 Juli 2012 - 31 December 2013

In de ban van de Donau

22 September 2011 - 31 December 2012

Sultan's Trail

17 Juni 2011 - 30 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: