Texel - Reisverslag uit Texel, Nederland van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu Texel - Reisverslag uit Texel, Nederland van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu

Texel

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita

27 Juli 2014 | Nederland, Texel

Texel 21 juli


Lieve allemaal ,


Na een onstuimig afscheid van allen reden wij eindelijk richting Texel. Mijn horloge gaf aan dat het half tien was. De hemel zat potdicht en onder een grijs wolkendek reden wij de autoweg op. Ondanks de zware plensbuien die de ruitenwissers nauwelijks konden verwerken hadden wij er zin in en zongen de prachtigste liederen onderweg naar het eiland. Ernst straalde en genoot van zijn vrijheid , op zijn verzoek pauzeerden we twee maal. De vakantie was begonnen. De reis verliep voorspoedig , we genoten van het platte polderland , de oh zo typische Hollandse knusse polderhuisjes de prachtige luchten en van de vele vogels die er woonden. Ik opende het autoraam om te checken of we de zilte zeelucht al konden ruiken. In Den Helder bleken er geen wachttijden bij het veer te zijn en reeds in het bezit van een E ticket kon ik zo het nauwe ruim in rijden waar we ons snel uit de auto wurmden en vervolgens naar het dek spoedden om niks te hoeven missen van deze voor Ernst spannende oversteek . Ondanks de stevige wind trok de hemel weer dicht en werden we op Texel verwelkomd door een enorme stortbui , de poppetjes dansten dan ook van plezier over het geasfalteerde wegdek .


Nadat ik mijn auto had geparkeerd bij de receptie om me aan te melden , bleek dat er een riem van mijn rugzak tussen het slot van de achterklep was gekomen en dat deze daardoor niet reageerde op het automatisch openen. Ik kon trekken wat ik wilde het lukte niet , er zat dan ook niets anders op dan kruipend over de achterbank me een weg banend over en door alle mee gezeulde spullen de hoedenplank te verwijderen en zo liggend op mijn buik de rugzak er uit trekken , wat me na veel gesjor uiteindelijk lukte.

Een plekje in een idyllisch duin pannetje hield ook in dat ik alle spullen vanuit de auto naar boven moest zeulen waar ik dapper met hulp van Ernst mijn kleine tentje opzette in een inmiddels door de hevige regenval veranderde modderpoel. Ik sleepte de slaap en keuken spullen naar boven en liet de rest in de auto. We doken samen het tentje in en prezen ons zelf de hemel in dat het toch maar mooi gelukt was ondanks het slechte weer en Ernst liet het thuisfront weten dat het ons goed ging.

Christel had voor de eerste avond een enorme kom macaroni mee gegeven die rijk gevuld was met overheerlijke verse groenten en verrukkelijk rook , daarbij gaf ze Parmazaanse kaas komkommer en een toetje . We zouden van de honger niet om komen. Toen het ophield met regenen en het alleen nog wat na drupte besloot ik onze hongerige magen van al dit heerlijks te gaan voorzien , kroop mijn tentje uit schepte de macaroni in een grote koekenpan om deze te gaan verwarmen toen echter bleek dat de gasbrander het niet deed. Ik zette de pan in het iets hoger gelegen begroeide gedeelte van de duinpan en ging het gas zitten verwisselen waar ik behoorlijk mee zat te prutsen want ik had de gasbrander van Ernst mee genomen , deze was mijn inziens nog uit het stenen tijdperk . Geobsedeerd door dit gebeuren was ik mijn pan macaroni helemaal vergeten totdat Ernst uit riep ; Oma kijk die meeuwen ‘ Drie grote zee meeuwen hadden zich ontfermd over de macaroni die in hun drift om te schrokken alle kanten uitspatte. Ernst vond het prachtig en vertelde het die avond aan een ieder die het maar horen wilde. Ik joeg ze weg , ruimde de boel op en besloot op de camping een hapje te gaan eten wat overigens heel goed smaakte.

Na het eten wilden we beiden naar het strand, waar we uitgelaten renden , sprongen en dolden. Het was heerlijk . Na een poezen wasje kropen we die avond moe maar gelukkig ons tentje in waar ik al snel lag te luisteren naar de rustige ademhaling van Ernst en het ruisen van de zee. Wellicht kwam het door de zwaar bewolkte hemel maar ik miste deze nacht de sterren maar vooral de maan.

Liefs Rita.

  • 04 Augustus 2014 - 14:21

    Marlice:

    Effe nog een mooi gedichtje van TOON , wellicht ken je het maar, het blijft mooi ...Liefs van mij.

    Zee - Toon Hermans

    Ik wil alleen zijn met de zee,
    ik wil alleen zijn met het strand,
    ik wil mijn ziel wat laten varen,
    niet mijn lijf en mijn verstand.

    Ik wil gewoon een beetje dromen
    rond de dingen die ik voel
    en de zee, ik weet het zeker,
    dat ze weet wat ik bedoel.

    Ik wil alleen zijn met de golven,
    'k wil alleen zijn met de lucht,
    ik wil luist'ren naar mijn adem,
    ik wil luisteren naar mijn zucht.

    Ik wil luisteren naar mijn zwijgen,
    daarna zal ik verder gaan
    en de zee, ik weet het zeker,
    zal mijn zwijgen wel verstaan.


    xxxxxx

  • 04 Augustus 2014 - 22:04

    Rita:

    DANKJEWEL LIEVERD ,

    HET WAS OOK DE REDEN DAT IK AAN ZEE WAS
    HOU VAN JOU.

    LIEFS RITA.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rita

Natuurlijk heb ik al velen reizen gemaakt,veel al sportieve vakanties.Bovenstaande foto werd gemaakt tijdens een trektocht door Marokko.Maar zo'n grote tocht als deze een voettocht naar Santiago de Compostela van bijna 4 maanden zat er niet eerder in.Met ingang van 1 maart ben ik met Flexpensioen gegaan en nu gaat het er toch van komen.Het zat al lang in de planning en er is ook flink getraind en naar uit gekeken.In eerste instantie wilde ik deze tocht alleen gaan lopen maar inmiddels heeft een vriendin, Hannie besloten om onbetaald verlof te nemen en met mij dit avontuur aan te gaan.Aanvankelijk wilden we vanuit Blerick vertrekken maar nu we de strek tot Esneux al gelopen hebben en de nodige stempels in ons bezit zijn, hebben we besloten om 19 juni in Esneux te starten.We worden door onze partners begeleidt tot daar en dan zal er afscheid genomen moeten worden.

Actief sinds 07 Juni 2009
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 281131

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2023 - 15 Oktober 2023

Iberische rondreis

09 Augustus 2019 - 04 Oktober 2019

Under African skies

26 Februari 2019 - 01 April 2019

Naar het land van de Maori

31 Augustus 2016 - 04 Oktober 2016

Terugblik op mijn camino 2016

14 Maart 2016 - 14 Maart 2016

Andalusië

24 Februari 2015 - 13 Maart 2015

Trektocht door de Sahara

31 Mei 2014 - 30 September 2014

Naar het woeste hart van een woest land.

29 April 2013 - 02 Juni 2014

Op de plaats rust in La Cala

08 Juli 2012 - 31 December 2013

In de ban van de Donau

22 September 2011 - 31 December 2012

Sultan's Trail

17 Juni 2011 - 30 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: