Achteraf - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu Achteraf - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu

Achteraf

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita

09 Oktober 2011 | Nederland, Venlo

Lieve allemaal,

Eindelijk een berichtje!

Ik ben echt niet in de gelegenheid geweest om te mailen. Vandaar de titel.

Inmiddels ( sinds gisteren ) weer kerngezond thuis met vele ervaringen rijker probeer ik alsnog de sfeer over te brengen en een beeld te schetsen van mijn belevenissen van dag tot dag.

Het was een avontuurlijke reis die ik voor geen goud had willen missen, maar in geen enkel opzicht te vergelijken met mijn tocht naar Santiago de Compostella.

Het was een prachtige tocht door een zéér authentiek Thracië.

Het Tracische rijk strekte zich tussen 4000 voor Christus tot 300 jaar na het begin van onze jaartelling uit van de Kaukasus naar het zuidwesten van Europa en was van groot strategisch belang, het gebied heeft dan ook vele heersers gekend.

In de 19e en 20e eeuw was Tracië onder meer het toneel van de Russisch - Turkse Oorlogen 1828-1829, 1877-1878 en de Balkan-oorlogen 1912-1913. In het Griekse deel hebben de sociale en religieuze tegenstellingen tussen Griekse en Turkse bevolkingsgroepen herhaaldelijk geleid tot onlusten.

Morgen meer.

Liefs Rita.

• 11 Oktober 2011 - 10:04

Marlice:

Morgen meer...een lieve groet van Marlice van der Meer....ik wil alles weten van je!!!!!

Daaaag Rita