Kavakli - Büyük Gerdelli - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu Kavakli - Büyük Gerdelli - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu

Kavakli - Büyük Gerdelli

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita

13 Oktober 2011 | Turkije, Ankara

25-09-2011

Lieve allemaal,

Na een wel heel onrustige nacht met een kakofonie aan vreemde geluiden, hondengeblaf, vreemde vogels en ik weet niet wat allemaal meer, werd ik om 6 uur ruw gewekt door de muezzin die de gemeenschap op riep tot gebed.

Ik rolde mijn tent uit en huiverde in de ochtend kou, brak hem af en ruimde de boel op.Nog snel een poezen wasje bij de moskee en klaar was Kees.
De bagage sjouwde ik naar het theehuis waar we zouden ontbijten.
Nicole stond verdwaasd naar een dikke drol te kijken die een hond 's nachts precies bij haar tent had gedeponeerd.Ook goede morgen.

Na het ontbijt vertrokken we op een boerenkar zo'n 2 km buiten Kavakli om de bronnen te bekijken waar uit het Aquaduct van Mimar Sinan werd gevoed.Deze bronnen leverden tot in de jaren 70 van de vorige eeuw water voor de stad Edirne.

Eenmaal terug in het dorp begonnen we aan onze tocht.Het was bewolkt en er stond een stevige bries, prima wandelweer.We liepen door een glooiend weids landschap en kwamen op tijd in Büyük Gerdelli aan waar we wederom een plek kregen bij de moskee en een theehuis.Nu waste ik me toch van top tot teen aan de kraantjes voor de voetwassing, wel in een razendsnel tempo want ik wilde de dorpsbewoners niet choqueren.

Zodra wij een dorp binnen kwamen liep de bevolking uit.De kinderen oefenden hun Engels en maakten zich verdienstelijk door onze kampeerplek te ontdoen van rondslingerend afval.

Moe van alle indrukken trok ik me deze avond vroeg terug in mijn tent.

Liefs Rita

• 16 Oktober 2011 - 17:28

MARLICE:

RITA......WAT EEN PRACHTIGE FOTO'S
    EN WAT EEN MOOIE RVARING WEER.....TOCH WEL ERG : "BACK TO BASICS.",
    OF NIET.
    LEUK OM DIT ZO TE DELEN....

HEB JE ZE EEN POEPJE LATEN RUIKEN ?

Met de tent op vakantie.

Refrein: Hoi, hoi weej gaon met de tent op vakantie
    Lekker zunke d’rbeej
    Lekker veugelkevreej
    Hoi, hoi weej gaon met de tent op vakantie
    Blieje snuutjes d’rbeej
    Oooooo Holly-day.
    Zelfs waer en wind, helt os ni taege
    Iddreskier gaon weej d’r oet
    Hardstikke naat, vaan dae kalde raege
    Zegs dich waers razzellende snoet.
    Inheemse mugge die blieve kliere
    Zelfs muggespray dae baat gen steek
    Tussen de lakens, zelfs roeije mieren
    Weej blieve heej, gen gesanik en gegreek.
    Het sanitaire det kent gen luxe
    ‘t Blief behelpen net dae kaldendouche
    Ni permiteren achter en struukske
    Dieverse “windjes” verfrissen de busch-busch

ALLE GEKHEID OP EEN STOKJE.....TOT DONDERDAG...HEB ER ZIN IN!!!!