Kavakli - Büyük Gerdelli - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu Kavakli - Büyük Gerdelli - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu

Kavakli - Büyük Gerdelli

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita

13 Oktober 2011 | Turkije, Ankara

25-09-2011

Lieve allemaal,

Na een wel heel onrustige nacht met een kakofonie aan vreemde geluiden, hondengeblaf, vreemde vogels en ik weet niet wat allemaal meer, werd ik om 6 uur ruw gewekt door de muezzin die de gemeenschap op riep tot gebed.

Ik rolde mijn tent uit en huiverde in de ochtend kou, brak hem af en ruimde de boel op.Nog snel een poezen wasje bij de moskee en klaar was Kees.
De bagage sjouwde ik naar het theehuis waar we zouden ontbijten.
Nicole stond verdwaasd naar een dikke drol te kijken die een hond 's nachts precies bij haar tent had gedeponeerd.Ook goede morgen.

Na het ontbijt vertrokken we op een boerenkar zo'n 2 km buiten Kavakli om de bronnen te bekijken waar uit het Aquaduct van Mimar Sinan werd gevoed.Deze bronnen leverden tot in de jaren 70 van de vorige eeuw water voor de stad Edirne.

Eenmaal terug in het dorp begonnen we aan onze tocht.Het was bewolkt en er stond een stevige bries, prima wandelweer.We liepen door een glooiend weids landschap en kwamen op tijd in Büyük Gerdelli aan waar we wederom een plek kregen bij de moskee en een theehuis.Nu waste ik me toch van top tot teen aan de kraantjes voor de voetwassing, wel in een razendsnel tempo want ik wilde de dorpsbewoners niet choqueren.

Zodra wij een dorp binnen kwamen liep de bevolking uit.De kinderen oefenden hun Engels en maakten zich verdienstelijk door onze kampeerplek te ontdoen van rondslingerend afval.

Moe van alle indrukken trok ik me deze avond vroeg terug in mijn tent.

Liefs Rita

  • 16 Oktober 2011 - 17:28

    MARLICE:

    RITA......WAT EEN PRACHTIGE FOTO'S
    EN WAT EEN MOOIE RVARING WEER.....TOCH WEL ERG : "BACK TO BASICS.",
    OF NIET.
    LEUK OM DIT ZO TE DELEN....

    HEB JE ZE EEN POEPJE LATEN RUIKEN ?

    Met de tent op vakantie.

    Refrein: Hoi, hoi weej gaon met de tent op vakantie
    Lekker zunke d’rbeej
    Lekker veugelkevreej
    Hoi, hoi weej gaon met de tent op vakantie
    Blieje snuutjes d’rbeej
    Oooooo Holly-day.
    Zelfs waer en wind, helt os ni taege
    Iddreskier gaon weej d’r oet
    Hardstikke naat, vaan dae kalde raege
    Zegs dich waers razzellende snoet.
    Inheemse mugge die blieve kliere
    Zelfs muggespray dae baat gen steek
    Tussen de lakens, zelfs roeije mieren
    Weej blieve heej, gen gesanik en gegreek.
    Het sanitaire det kent gen luxe
    ‘t Blief behelpen net dae kaldendouche
    Ni permiteren achter en struukske
    Dieverse “windjes” verfrissen de busch-busch

    ALLE GEKHEID OP EEN STOKJE.....TOT DONDERDAG...HEB ER ZIN IN!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rita

Natuurlijk heb ik al velen reizen gemaakt,veel al sportieve vakanties.Bovenstaande foto werd gemaakt tijdens een trektocht door Marokko.Maar zo'n grote tocht als deze een voettocht naar Santiago de Compostela van bijna 4 maanden zat er niet eerder in.Met ingang van 1 maart ben ik met Flexpensioen gegaan en nu gaat het er toch van komen.Het zat al lang in de planning en er is ook flink getraind en naar uit gekeken.In eerste instantie wilde ik deze tocht alleen gaan lopen maar inmiddels heeft een vriendin, Hannie besloten om onbetaald verlof te nemen en met mij dit avontuur aan te gaan.Aanvankelijk wilden we vanuit Blerick vertrekken maar nu we de strek tot Esneux al gelopen hebben en de nodige stempels in ons bezit zijn, hebben we besloten om 19 juni in Esneux te starten.We worden door onze partners begeleidt tot daar en dan zal er afscheid genomen moeten worden.

Actief sinds 07 Juni 2009
Verslag gelezen: 554
Totaal aantal bezoekers 280361

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2023 - 15 Oktober 2023

Iberische rondreis

09 Augustus 2019 - 04 Oktober 2019

Under African skies

26 Februari 2019 - 01 April 2019

Naar het land van de Maori

31 Augustus 2016 - 04 Oktober 2016

Terugblik op mijn camino 2016

14 Maart 2016 - 14 Maart 2016

Andalusië

24 Februari 2015 - 13 Maart 2015

Trektocht door de Sahara

31 Mei 2014 - 30 September 2014

Naar het woeste hart van een woest land.

29 April 2013 - 02 Juni 2014

Op de plaats rust in La Cala

08 Juli 2012 - 31 December 2013

In de ban van de Donau

22 September 2011 - 31 December 2012

Sultan's Trail

17 Juni 2011 - 30 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: