Geluk - Reisverslag uit Biddinghuizen, Nederland van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu Geluk - Reisverslag uit Biddinghuizen, Nederland van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu

Geluk

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita

03 Augustus 2015 | Nederland, Biddinghuizen

De Kluut 27 – 07 – 2015


Lieve allemaal ,

Onze eens zo vrolijke Tipi tent was bij het ochtend gloren veranderd in één grote natte troosteloze bende werkelijk alles was nat. We verzorgden de kinderen en spoedden ons tussen de enorme plensbuien door naar de gezamenlijke eettent waar we de ontbijttafel gezellig dekte voor een uitgebreid ontbijt met warme gebakken broodjes van Doron , warme chocolade melk voor de kinderen en voor Christel en mij zette ik heerlijk hete koffie die we ons goed lieten smaken en ieder enkele mokken van dronken om wakker te blijven na deze spooknacht. De kinderen speelden gezellig met de kinderen van de andere campinggasten die eveneens hun heil hadden gezocht in de grote tent. Het werd ondanks de zware regen buien een enorm gezellige dag waarin we niet verder kwamen dan de gezamenlijke tent waar een groot vuur brandde de kinderen speelden tussen de buien door rovertje buiten waarvan ze lachend en duikelend terug keerden bij elke plensbui.


Ik liet de Tipi voor wat het was en stak er verder geen tijd of energie meer in …………
Never invest in not winning situations ............want er komt altijd een oplossing , altijd.

Dus keuvelden we ons gezellig de dag door. Janneke daarin tegen sjouwde en ploeterde de hele dag daar kwam ook nog eens bij dat de mensen bij slecht weer veel meer gingen zeuren over al wat je maar bedenken kon en waar ook zij geen oplossing voor had en ook niet verantwoordelijk voor was maar wel voelde met gevolg dat haar tegen het einde van de dag het huilen nader stond dan het lachen.

Na deze spooknacht wilden Max en Sofia met Christel mee naar huis wat ik enerzijds wel kon begrijpen want het was hun eerste kampeer ervaring maar anderzijds ook erg jammer vond.

Aldus begon ik al vroeg met kokkerellen zodat zij met goed gevulde buikjes aan de thuisreis konden beginnen.

Een trein is zo weg , een auto gaat de hoek om , een vliegtuig stijgt op kortom allen verdwijnen snel uit het zicht behalve een boot ………

Nadat Ernst en ik het bootje dat om half zes ’s avonds vertrok net zo lang hadden uitgezwaaid totdat het nog een speldenknopje aan de horizon was en wij er beiden lamme armen aan over hielden kwam Janneke aangesneld met de woorden : Zo nu heb ik eindelijk even tijd voor jou ik heb de hele dag aan je gedacht !

Zij bood mij droog beddengoed aan en een grote beren gezellige knusse Yurt tent voor een nacht.

Overgelukkig haalde ik de koffers en de ontbijt tas uit de Tipi tent liet de boel de boel en nam mijn intrek in de oh zo behaaglijke Yurt. Nadat hij terug gekeerd was met het bootje bood Doron de partner van Janneke mij aan een vuurtje in de kachel te leggen mijn hart jubelde ik wist het wel het kwam meer dan goed vandaag want het was natuurlijk pure luxe dat hij dat deed omdat ik het zelf ook had kunnen doen maar ik liet het gebeuren en genoot ervan ......... terwijl wij heerlijk warm in de gezamenlijke tent genoeglijk bij een groot vuur zaten met een aantal mensen brandde in de Yurt het kacheltje en was het er zo lekker warm en gezellig toen we er arriveerden dat we beiden uit ons dak gingen van vreugde. We brandde tientallen kaarsjes en zaten in kleermakerszit op grote gekleurde kussens op de grond we slobberden warme chocolade melk met slagroom terwijl ik een bizar kampvuur verhaal vertelde over Oma Kol zag ik in de flikkering van het kaarslicht dat zijn ogen straalden en zijn wangen gloeiden . Het duurde dan ook niet lang voordat Ernst die avond in slaap viel om in een ruk door te slapen tot half negen de volgende ochtend.

Zelf lag ik nog uren wakker en mijzelf gelukkig te prijzen met deze zalige droge warme Yurt terwijl ik luisterde naar de gierende wind en enorme plensbuien die op het doek kletterden en toen ik ’s nachts met een volle blaas vanuit de tent in een enorme plas water stapte die zich in een kuil voor de ingang van de tent gevormd had giebelde ik zachtjes en zag toen ik omhoog keek een goud gele wassende maan die vriendelijk lachend naar mij knipoogde ...........

Liefs Rita




  • 04 Augustus 2015 - 07:22

    Marlice:

    Wat ben je toch een kanjer Rita....niet kniezen ,niet zeuren....Wat een heerlijk avontuur!!

    En dit is echt geen Indianenverhaal ...maar : " Hoe overleef ik in de natuur ? "

    Hoe spannend kan je het maken, fantastisch om het weer te lezen allemaal.

    Die maan heeft toch heel wat met je te stellen ......en kan me voorstellen ,dat je af en toe eens naar de maan wilde reiken...

    Ben blij dat je er heelhuids van afgekomen bent..." Wild Indian Woman, wants to be free ."


    Hackahey oftewel. ik groet u - wees dapper - strijd door , LIEFS MARLICE

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Biddinghuizen

Trektocht door de Sahara

Venlo 24 - 02 - 2015

Lieve allemaal ,

Donderdag 26 februari vlieg ik naar het levendige kleurrijke Marrakech ik verheug me om het sprookjesachtige Djemaa el fna plein terug te zien met zijn waterdragers , slangenbezweerders , de muezzins die vanuit verschillende minaretten tegen elkaar in met hun nasale zang de mensheid oproepen tot een gebed . De talrijke kleuren en geuren van kruiden , etenswaren , stoffen , tapijten , trommels en andere muziekinstrumenten , het geschreeuw van de marktkooplui die hun waren aan je trachten te slijten en zich beleefd terug trekken als je duidelijk maakt dat je niets koopt en afsluit met de woorden : Insjallah.

Ik vind het heerlijk om door de Medina te zwerven en om alle taferelen in me op te nemen. Vanuit Marrakech zal ik 28 februari door reizen naar de woestijn met zijn adembenemende rust , stilte en schoonheid , het contrast zal enorm zijn.


Het licht in Marokko is anders en het leven eenvoudiger en ontspannen .

In de Sahara zal ik leven met de dag me overgeven aan de wetten van de
natuur er rest mij enkel het zijn , de stilte , het licht , de verwondering en de eenvoud van het bestaan , een kampvuurtje ‘s avonds mits we hout kunnen vinden , luisteren naar de trommels en de zang van de nomaden maar bovenal de ontroerend prachtige sterrennachten.

Het heeft enkele dagen geleden gesneeuwd in de Sahara en of het warmer wordt gedurende mijn trektocht zal ik af moeten wachten maar ook dat is bijzonder om te mogen beleven . Een ding weet ik zeker het is opkomende maan en als ik in de Sahara ben zal het volle maan zijn …….

De maan doet veel meer als alleen de nacht verlichten haar cyclus wordt gezien als een natuurlijk ritme van opbouwen , groeien , bloeien en weer loslaten.

Of ze nu groot en rond of juist onzichtbaar aan de hemel staat , de invloed van de maan op de aarde en alles wat daarop leeft is groot. Als je het leven aanpast aan de cyclus van de maan kom je in een krachtig natuurlijk ritme , een flow.

Probeer het maar eens ………….


Liefs Rita.







Recente Reisverslagen:

17 Oktober 2015

Weer thuis

15 Oktober 2015

Sofia

12 Oktober 2015

High five

11 Oktober 2015

Moondance

08 Oktober 2015

Gastvrij
Rita

Natuurlijk heb ik al velen reizen gemaakt,veel al sportieve vakanties.Bovenstaande foto werd gemaakt tijdens een trektocht door Marokko.Maar zo'n grote tocht als deze een voettocht naar Santiago de Compostela van bijna 4 maanden zat er niet eerder in.Met ingang van 1 maart ben ik met Flexpensioen gegaan en nu gaat het er toch van komen.Het zat al lang in de planning en er is ook flink getraind en naar uit gekeken.In eerste instantie wilde ik deze tocht alleen gaan lopen maar inmiddels heeft een vriendin, Hannie besloten om onbetaald verlof te nemen en met mij dit avontuur aan te gaan.Aanvankelijk wilden we vanuit Blerick vertrekken maar nu we de strek tot Esneux al gelopen hebben en de nodige stempels in ons bezit zijn, hebben we besloten om 19 juni in Esneux te starten.We worden door onze partners begeleidt tot daar en dan zal er afscheid genomen moeten worden.

Actief sinds 07 Juni 2009
Verslag gelezen: 451
Totaal aantal bezoekers 282420

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2023 - 15 Oktober 2023

Iberische rondreis

09 Augustus 2019 - 04 Oktober 2019

Under African skies

26 Februari 2019 - 01 April 2019

Naar het land van de Maori

31 Augustus 2016 - 04 Oktober 2016

Terugblik op mijn camino 2016

14 Maart 2016 - 14 Maart 2016

Andalusië

24 Februari 2015 - 13 Maart 2015

Trektocht door de Sahara

31 Mei 2014 - 30 September 2014

Naar het woeste hart van een woest land.

29 April 2013 - 02 Juni 2014

Op de plaats rust in La Cala

08 Juli 2012 - 31 December 2013

In de ban van de Donau

22 September 2011 - 31 December 2012

Sultan's Trail

17 Juni 2011 - 30 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: