Verhuis expeditie - Reisverslag uit Biddinghuizen, Nederland van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu Verhuis expeditie - Reisverslag uit Biddinghuizen, Nederland van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu

Verhuis expeditie

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita

04 Augustus 2015 | Nederland, Biddinghuizen

De Kluut 28 – 07 – 2015


Lieve allemaal ,


Toen Doron mij gisteravond vroeg of ik ’s ochtends warme broodjes wilde grapte ik ; Ja om negen uur graag met een glaasje verse jus d'orange “ en jawel hoor klokslag negen uur bracht hij breed lachend de broodjes met een groot glas verse jus d'orange tevens bood hij mij voor de overige nachten een Sahara tent aan , ik wist dat de Yurt verhuurd was en dat ik dus plaats moest maken voor de nieuwe gasten. Ernst en ik ontbeten nog heel relaxt in de knusse Yurt waar het lekker warm was maar buiten bleef het bar en boos het regende en regende , de druilerige buien werden met een zekere snelle regelmaat afgelost door enorme plensbuien waarbij het leek of de hemel alle sluizen had open gegooid het water viel werkelijk met bakken naar beneden.. Nadat ik een kijkje had genomen in de meer dan ruime tweepersoons Sahara tent ging ik akkoord met dit geweldige aanbod want we konden echt niet terug naar de zespersoons Tipi tent die zo vies en nat was en uiteindelijk ook te groot en ongezellig voor twee mensen.

Met Ernst die overigens heel goed kon zwemmen sprak ik toch af dat hij gerust mocht gaan spelen maar dat hij beslist niet zonder dat er een volwassene bij was bij het water mocht spelen en dat hij het ook altijd eerst moest komen vragen .

Vol vertrouwen ging ik aan de slag.

Ik veegde de Sahara tent en verwisselde het nog vuile beddengoed met dat van ons uit de Yurt want die werden toch verschoond door Janneke en maakte daarmee de bedden op in de Sahara tent. Terwijl Ernst met de andere kinderen speelde in de grote tent sjouwde ik tussen de enorme plensbuien door alle bagage en tassen met mondvoorraad voor nog altijd vijf personen die inmiddels over twee tenten verspreid lag van de ene kant van het eiland naar de andere kant.
Liet de Tipi zo netjes mogelijk achter dropte al het natte beddengoed bij Janneke in de bergruimte zette de zes matrassen op hun kant in de hoop dat ze zouden drogen en sloot met gemengde gevoelens de natte tent. Met al mijn heen en weer geren had ik wel mee gekregen dat verschillende ouders gingen zwemmen met de kinderen zo ook het vriendje van Ernst dus liet ik mijn idee om vijf dagen op het eiland te blijven varen en stapte na een snelle lunch met een blij verraste uitgelaten Ernst om kwart over twee op het bootje dat ons naar de overkant bracht. Na een heerlijk uitgebreide douche die ik wel kon gebruiken na al dat gesjouw doken wij het zwembad in waar Ernst al snel zijn vriendjes vond en ik na een paar baantjes te hebben gezwommen een ligbed kon bemachtigen waar ik luierend en lezend de middag op doorbracht genietend van het relaxte sfeertje en de aangename warme temperatuur

Met alle andere zwemmende eilandbewoners sloten we de middag af en schoven gezamenlijk aan een lange dis in een restaurant voor ons avondmaal waar het zo gezellig werd en iedereen zo geanimeerd zat te kletsen dat we moesten rennen om de laatste boot van half negen naar het eiland te halen.


Die avond bakten de kinderen broodjes van het reeds ’s ochtends bereidde brooddeeg van water bloem en gist boven het vuur en peuzelde deze ondanks het stevige avondmaal smakelijk op.

Ernst verbaasde zich die avond over de Sahara tent maar vond het verder prima omdat hij nu in de buurt van zijn vriendje stond. Bij het kaarslicht vertelde ik een spannend indianen verhaal over twee indianen kinderen die rooksignalen naar een andere stam wilde sturen maar niet wisten hoe het moest en zich afvroegen of ze in de problemen zouden komen bij de verkeerde signalen………….

Het bleef regenen maar de tent was droog warm en behaaglijk en die nacht sliepen wij onder het wakende oog van een bijna volle maan als marmotjes……..

Liefs Rita









  • 04 Augustus 2015 - 23:15

    Christel:

    Ernst vond het prachtig, hij vertelt iedere dag over een andere een belevenis op het eiland!

  • 04 Augustus 2015 - 23:15

    Christel:

    Ernst vond het prachtig, hij vertelt iedere dag over een andere een belevenis op het eiland!

  • 05 Augustus 2015 - 08:42

    Lei Scheffer:

    Hoi Rita leuk om je belevenissen te lezen met je kleinzoon. Super zeg een ontbijtje om 09.00 uur. Dat zou ik ook wel willen op een onbewoond eiland. Jammer dat het veel regende, maar ook dat geeft het wel een sfeer in de tent en eiland.

    Groetjes Lei :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Biddinghuizen

Trektocht door de Sahara

Venlo 24 - 02 - 2015

Lieve allemaal ,

Donderdag 26 februari vlieg ik naar het levendige kleurrijke Marrakech ik verheug me om het sprookjesachtige Djemaa el fna plein terug te zien met zijn waterdragers , slangenbezweerders , de muezzins die vanuit verschillende minaretten tegen elkaar in met hun nasale zang de mensheid oproepen tot een gebed . De talrijke kleuren en geuren van kruiden , etenswaren , stoffen , tapijten , trommels en andere muziekinstrumenten , het geschreeuw van de marktkooplui die hun waren aan je trachten te slijten en zich beleefd terug trekken als je duidelijk maakt dat je niets koopt en afsluit met de woorden : Insjallah.

Ik vind het heerlijk om door de Medina te zwerven en om alle taferelen in me op te nemen. Vanuit Marrakech zal ik 28 februari door reizen naar de woestijn met zijn adembenemende rust , stilte en schoonheid , het contrast zal enorm zijn.


Het licht in Marokko is anders en het leven eenvoudiger en ontspannen .

In de Sahara zal ik leven met de dag me overgeven aan de wetten van de
natuur er rest mij enkel het zijn , de stilte , het licht , de verwondering en de eenvoud van het bestaan , een kampvuurtje ‘s avonds mits we hout kunnen vinden , luisteren naar de trommels en de zang van de nomaden maar bovenal de ontroerend prachtige sterrennachten.

Het heeft enkele dagen geleden gesneeuwd in de Sahara en of het warmer wordt gedurende mijn trektocht zal ik af moeten wachten maar ook dat is bijzonder om te mogen beleven . Een ding weet ik zeker het is opkomende maan en als ik in de Sahara ben zal het volle maan zijn …….

De maan doet veel meer als alleen de nacht verlichten haar cyclus wordt gezien als een natuurlijk ritme van opbouwen , groeien , bloeien en weer loslaten.

Of ze nu groot en rond of juist onzichtbaar aan de hemel staat , de invloed van de maan op de aarde en alles wat daarop leeft is groot. Als je het leven aanpast aan de cyclus van de maan kom je in een krachtig natuurlijk ritme , een flow.

Probeer het maar eens ………….


Liefs Rita.







Recente Reisverslagen:

17 Oktober 2015

Weer thuis

15 Oktober 2015

Sofia

12 Oktober 2015

High five

11 Oktober 2015

Moondance

08 Oktober 2015

Gastvrij
Rita

Natuurlijk heb ik al velen reizen gemaakt,veel al sportieve vakanties.Bovenstaande foto werd gemaakt tijdens een trektocht door Marokko.Maar zo'n grote tocht als deze een voettocht naar Santiago de Compostela van bijna 4 maanden zat er niet eerder in.Met ingang van 1 maart ben ik met Flexpensioen gegaan en nu gaat het er toch van komen.Het zat al lang in de planning en er is ook flink getraind en naar uit gekeken.In eerste instantie wilde ik deze tocht alleen gaan lopen maar inmiddels heeft een vriendin, Hannie besloten om onbetaald verlof te nemen en met mij dit avontuur aan te gaan.Aanvankelijk wilden we vanuit Blerick vertrekken maar nu we de strek tot Esneux al gelopen hebben en de nodige stempels in ons bezit zijn, hebben we besloten om 19 juni in Esneux te starten.We worden door onze partners begeleidt tot daar en dan zal er afscheid genomen moeten worden.

Actief sinds 07 Juni 2009
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 281321

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2023 - 15 Oktober 2023

Iberische rondreis

09 Augustus 2019 - 04 Oktober 2019

Under African skies

26 Februari 2019 - 01 April 2019

Naar het land van de Maori

31 Augustus 2016 - 04 Oktober 2016

Terugblik op mijn camino 2016

14 Maart 2016 - 14 Maart 2016

Andalusië

24 Februari 2015 - 13 Maart 2015

Trektocht door de Sahara

31 Mei 2014 - 30 September 2014

Naar het woeste hart van een woest land.

29 April 2013 - 02 Juni 2014

Op de plaats rust in La Cala

08 Juli 2012 - 31 December 2013

In de ban van de Donau

22 September 2011 - 31 December 2012

Sultan's Trail

17 Juni 2011 - 30 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: