Special offer - Reisverslag uit Sahagún, Spanje van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu Special offer - Reisverslag uit Sahagún, Spanje van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu

Special offer

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita

25 Oktober 2016 | Spanje, Sahagún

Sahagún 09 – 09 – 2016


Lieve allemaal ,

Het was nog donker toen ik mij rillend van de kou waste met het ijskoude water aan het buitenkraantje maar weldra zouden ook de laatste sterren vervagen want aan de horizon gloorde reeds de dag….


Eenmaal het dorp uit bereikte ik de N120 die ik overstak en keek tegen de brug aan die over het hele dal spande en waarover de nieuwe A 231 liep. Na een stijging kwam ik akelig dicht in de buurt van de op en afrit van de autoweg maar bereikte snel het volgende plaatsje Terradillos de los Templarios dat links van mij opdook.
Ik volgde mijn weg door een ondiep dal stak twee arroyos ( rivieren ) over en kwam uit bij een bron , liep lange tijd over een heuvelrug en kwam via een afdaling in San Nicolás del Real Camino. De weg was lang en saai ik volgde kilometers het grintpad langs een autoweg. De gravel knisperde onder mijn schoenzolen en de wit gekalkte streep op de weg schitterde in het felle zonlicht. De zon brandde , ik raakte door mijn water heen , was moe en hoopte dat er snel een eind kwam aan al het asfalt en gravel. Er volgde een pad met populieren langs een stroompje een welkome schaduwrijke afwisseling … Ik zag Sahagún liggen maar telkens als ik dacht dat ik er bijna was boog de weg onverwacht af en liep ik er voor mijn gevoel van weg. Eindelijk bereikte ik het kerkje Ermita Virgen del Puente dat in de 12e eeuw werd gesticht maar waarvan weinig bewaard is gebleven. Ik deed mijn sandalen uit , zette rugzak en stokken tegen de muur en zocht verkoeling in het kerkje waar ik nadat ik er even had rond gekeken een ontzettend leuk gesprek had met de vrouw die toezicht hield en de pelgrims van een stempel voorzag.

En weer volgde ik een pad dat overging in een geasfalteerde weg en daar waar het pad overging in asfalt stonden twee beelden van Tempeliers bedoeld als symbolische bewakers van de toegang tot de stad.
Verder ….. verder .... er kwam geen einde aan , een rondweg met veel zwaar vrachtverkeer bij het naderen van de stad en daar uit het niets midden op het industrieterrein verrees een modern hotel met een ; Special offer for perigrinos 35,00 euro per nacht met ontbijt. Ik bedacht me geen moment , liep naar binnen , schreef me in en huilde van geluk bij het zien van de super de luxe als een balzaal zo grote hotel kamer met een groot tweepersoons bed , zonwerende gordijnen , de koelte , er was airco , een badkamer met glimmende kranen en veel marmer , badhanddoeken echte badhanddoeken , groot , stralend wit en oh zo zacht. Ik plofte op bed en genoot , genoot , genoot , zo schoon , zo zalig.

Na enige tijd besloot ik naar het centrum te lopen waar ik een hapje at en een mega groot bier dronk. Ik kocht shampoo , badschuim , bodylotion , yoghurt , noten , fruit , bier en water ….

Langzaam liet ik mij in het weldadige badschuim zakken waar ik omarmd werd door het warme water mijn spieren ontspanden en mijn door het stof dicht geslipte poriën opende zich , het voelde zo zalig en toen ik uiteindelijk nadat ik was uit gebadderd en het badwater langzaam weg liep zag ik dat al mijn moeheid door het afvoerputje verdween.

Die avond genoot ik van mijn rust , luierde op bed ,schreef in mijn dagboek , at wat yoghurt , fruit en noten en sliep die nacht de slaap der slapen terwijl het zachte licht van de maan neerviel over Sahagún , de stad die oprees uit het niets ….. de Campos.

Liefs Rita.





  • 27 Oktober 2016 - 02:54

    Will:

    Hallo Rita,
    Wat weer een mooi spannend verhaal !
    Hoe blij kan een mens worden van een heerlijk warm schuimend bad !

  • 29 Oktober 2016 - 17:30

    Anne-Miek Pijpers:

    wouw wat kun je dan genieten van een heerlijk bed&bad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rita

Natuurlijk heb ik al velen reizen gemaakt,veel al sportieve vakanties.Bovenstaande foto werd gemaakt tijdens een trektocht door Marokko.Maar zo'n grote tocht als deze een voettocht naar Santiago de Compostela van bijna 4 maanden zat er niet eerder in.Met ingang van 1 maart ben ik met Flexpensioen gegaan en nu gaat het er toch van komen.Het zat al lang in de planning en er is ook flink getraind en naar uit gekeken.In eerste instantie wilde ik deze tocht alleen gaan lopen maar inmiddels heeft een vriendin, Hannie besloten om onbetaald verlof te nemen en met mij dit avontuur aan te gaan.Aanvankelijk wilden we vanuit Blerick vertrekken maar nu we de strek tot Esneux al gelopen hebben en de nodige stempels in ons bezit zijn, hebben we besloten om 19 juni in Esneux te starten.We worden door onze partners begeleidt tot daar en dan zal er afscheid genomen moeten worden.

Actief sinds 07 Juni 2009
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 280148

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2023 - 15 Oktober 2023

Iberische rondreis

09 Augustus 2019 - 04 Oktober 2019

Under African skies

26 Februari 2019 - 01 April 2019

Naar het land van de Maori

31 Augustus 2016 - 04 Oktober 2016

Terugblik op mijn camino 2016

14 Maart 2016 - 14 Maart 2016

Andalusië

24 Februari 2015 - 13 Maart 2015

Trektocht door de Sahara

31 Mei 2014 - 30 September 2014

Naar het woeste hart van een woest land.

29 April 2013 - 02 Juni 2014

Op de plaats rust in La Cala

08 Juli 2012 - 31 December 2013

In de ban van de Donau

22 September 2011 - 31 December 2012

Sultan's Trail

17 Juni 2011 - 30 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: