Eindelijk is het dan zo ver. - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu Eindelijk is het dan zo ver. - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu

Eindelijk is het dan zo ver.

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita

07 Juli 2012 | Nederland, Venlo

Venlo 07-07-2012

Lieve Allemaal,

Met een week vertraging gaan we nu dan toch echt op pad !!!

Wij, mijn partner Ernst en ik hebben er ongelooflijk veel zin in.

Na het plaatsen van een keuken gekocht bij een alom bekend Zweeds concern wat betaalbare meubels aanbiedt die men zelf in elkaar dient te zetten gaan we total loss zonder conditie zo van uit het niets op de fiets.

Die conditie gaan we onderweg opbouwen, we beginnen kalm aan.

Waar voert deze tocht ons naar toe ?

Wij fietsen vanaf Passau met als einddoel Constanta aan de Zwarte zee, we volgen de Donau en komen door de volgende landen Duitsland - Oostenrijk - Slowakije - Hongarije - Kroatië - Servië - Roemenië.

Zoals jullie zien ben ik nog steeds in de ban van de Donau en volgen we ook nu stukken van de lange afstandswandeling De Sultan's Trail. Die al behoorlijk bewegwijzerd is en langzaam bekend wordt onder de wandellaars.

Laat ik er meteen even bij vermelden dat wij geen kilometer vreters zijn en onderweg zijn om te genieten.

Morgen pakken we om 8 uur de trein naar Wurzburg waar we in de buurt van het station gaan kamperen en de volgende dag reizen we door naar Passau.

TIP !!!!!!!

Wij reizen met het Schönes Wochenend ticket wat inhoud dat men met 5 personen door heel Duitsland kan reizen voor 40,00 euro.

Dus wie wil er nog mee reizen ??

Dit ticket bestaat al jaren en is in het leven geroepen door de Duitse regering, zodat mensen die het niet zo breed hebben ook leuke uitstapjes kunnen maken in het weekend.

Ideaal voor gezinnen met kinderen.

De Bundesbahn wil er van af maar het wordt toch nog steeds verlengd door de regering.Wij zijn er al mee begonnen toen het 27,00 Mark kostte.

Ik ben heel benieuwd wat deze tocht ons gaat brengen.

Liefs Rita.

• 07 Juli 2012 - 22:49

Zohra Abbou:

Hoi Rita,
    Ik kan je helaas niet uitzwaaien morgenvroeg,lig dan nog lekker te slapen,want als jullie die mooie fietstocht gaan maken,dan ben ik weer in het oude patroon van werken,werken en werken, dus nu nog lekker genieten van een weekje vrij!!!
    Wij wensen jullie heel veel plezier en geniet ervan!! Ik zal jullie blijven volgen.
    Dikke kus Zohra.
    Ps geniet van jullie 40 jarige huwelijkreis!

• 08 Juli 2012 - 06:39

Hannie En John:

Wij wensen jullie een goede reis en veel fietsplezier bij mooi weer!

• 08 Juli 2012 - 06:56

Alphons :

Hoi Rita en Ernst,

Kom net thuis van een nachtje werken en lees jullie mail.
    Geweldig wat jullie van plan zijn en hoop dat jullie heel veel plezier hebben en veel nieuwe mensen zullen ontmoeten. Wisten niet dat jullie deze plannen hadden en zullen jullie avonturen zeker gaan volgen.
    Een goede reis, groetjes JACQUELIEN en ALPHONS

• 08 Juli 2012 - 06:57

Ed En Sophie:

Wij wensen jullie een fijne reis en vinden jullie heel avontuurlijk. Het zou niks voor ons zijn om dit met de fiets af te leggen, als ik er aan denk krijg ik al pijn aan m'n kont. Zoals ik gelezen heb zijn jullie 40 jaar getrouwd PROFICIAT.
    Doe voorzichtig en geniet maar lekker van deze bijzondere reis.
    Groetjes Sophie en Ed.

• 08 Juli 2012 - 10:56

Ida En Ge:

nou jongelui, wij wensen jullie een gezellige vakantie.
    hebben begrepen dat jullie 40 jaar getrouwd zijn en willen jullie hierbij van harte feliciteren.
    wij hopen dat jullie goed fietsweer hebben en dat jullie niet te veel oponthoud hebben door regen en/of fietspech.
    liefs en groetjes, Ge en Ida.

• 08 Juli 2012 - 11:00

Frank & Giovanni:

Hoi Rita & Ernst,

Leuk dat er weer een reisverslag wordt bijgehouden..............
    Wij gaan jullie zeker volgen tijdens deze reis !
    Heel veel plezier, kilometers, en zon toegewenst.
    Succes !!!
    Enne proficiat met jullie mijlpaal (40)

groetjes
    Frank & Giovanni

• 08 Juli 2012 - 12:38

Karla:

Alle goeds voor jullie reis!

Ik ga jullie volgen.

• 09 Juli 2012 - 20:13

Ad En Will:

Hoi Rita en Ernst,

Geniet van dit avontuur en geniet van elkaar!
    Al 40 jaar een paar ! Dat is een felicitatie waard
    Wij gaan jullie op deze reis natuurlijk weer volgen en verheugen ons op je reisverslagen!!.
    Wij wensen jullie veel plezier met goed fietsweer en kom gezond weer terug.
    Lieve groet

Ad en Will

• 14 Juli 2012 - 13:01

Jo:

wat een verrassing jullie samen een fietsvakantie geniet en ik volg jullie