Besluit - Reisverslag uit Novi Sad, Servië van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu Besluit - Reisverslag uit Novi Sad, Servië van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu

Besluit

Blijf op de hoogte en volg Rita

20 Augustus 2012 | Servië, Novi Sad

Novi Sad Maandag 06-08-2012


Lieve allemaal,


Uitgerust fietsten we in een hoog tempo de laatste 50 kilometer naar Novi Sad wederom in een ondraaglijke hitte, om 11 uur gaf de kilometer teller 48 graden aan.

Ja jullie lezen het goed de laatste 50 kilometer want we hadden samen besloten om naar het dichts bijzijnde treinstation te fietsen aan de route en daar voor de laatste 100 kilometer de trein te pakken naar Belgrado.

Met enige weemoed omdat er een einde kwam aan deze toch geweldige tocht nam ik afscheid van Servië.

Ik was gaan houden van het levens ritme.

Het vroege ontwaken. Een nieuwe dag nog onbeschreven en vol verwachtingen.

De ochtend rituelen op de camping, zoals het ontbijten op mijn matje voor de tent. De geur van gras en het af breken van mijn tentje in de koelte van de ochtend om verder te kunnen fietsen naar het einde van de wereld.

Het onderweg zijn was het doel en voordat ik thuis was had ik er al heimwee naar.

In Novi Sad namen we de trein naar Belgrado. Dat was een hele belevenis met de fietsen.Het was een oude trein die me deed denken aan de Oriënt Expres met zes persoons gesloten coupes.

Alleen al het in en uit stappen was een crime met de drie hoge open gewerkte ijzeren treden. De bagage moest van de fietsen en alles kwam in het smalle gangpad te staan wat een hele consternatie teweeg bracht op stations waar mensen wilden in of uitstappen.

Ook tijdens de reis was het een enorme drukte in het gangpad omdat veel mensen er voor kozen om te blijven staan wat niet vreemd was want de met rode velours beklede smerige stoelen zakten door tot op de grond als je er op ging zitten.

In het over verhitte Belgrado namen we een terrasje met de Duitse Suzanne die we toevallig weer ontmoette op het station en hetzelfde idee had als wij en er eveneens mee stopte om dezelfde reden.

Wilden we gezond blijven hadden we geen andere keuze.

Na een hartelijk afscheid fietsten wij ruim 15 kilometer terug naar Zemun om op de camping te overnachten.

Liefs Rita.

  • 20 Augustus 2012 - 15:45

    Hannie En John:

    Rita en Ernst,

    Knap hoor, wat jullie allemaal gedaan en meegemaakt hebben! Jullie zullen wel een aantal fietsbanden versleten hebben.
    Goede reis verder met de trein!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rita

Natuurlijk heb ik al velen reizen gemaakt,veel al sportieve vakanties.Bovenstaande foto werd gemaakt tijdens een trektocht door Marokko.Maar zo'n grote tocht als deze een voettocht naar Santiago de Compostela van bijna 4 maanden zat er niet eerder in.Met ingang van 1 maart ben ik met Flexpensioen gegaan en nu gaat het er toch van komen.Het zat al lang in de planning en er is ook flink getraind en naar uit gekeken.In eerste instantie wilde ik deze tocht alleen gaan lopen maar inmiddels heeft een vriendin, Hannie besloten om onbetaald verlof te nemen en met mij dit avontuur aan te gaan.Aanvankelijk wilden we vanuit Blerick vertrekken maar nu we de strek tot Esneux al gelopen hebben en de nodige stempels in ons bezit zijn, hebben we besloten om 19 juni in Esneux te starten.We worden door onze partners begeleidt tot daar en dan zal er afscheid genomen moeten worden.

Actief sinds 07 Juni 2009
Verslag gelezen: 872
Totaal aantal bezoekers 280330

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2023 - 15 Oktober 2023

Iberische rondreis

09 Augustus 2019 - 04 Oktober 2019

Under African skies

26 Februari 2019 - 01 April 2019

Naar het land van de Maori

31 Augustus 2016 - 04 Oktober 2016

Terugblik op mijn camino 2016

14 Maart 2016 - 14 Maart 2016

Andalusië

24 Februari 2015 - 13 Maart 2015

Trektocht door de Sahara

31 Mei 2014 - 30 September 2014

Naar het woeste hart van een woest land.

29 April 2013 - 02 Juni 2014

Op de plaats rust in La Cala

08 Juli 2012 - 31 December 2013

In de ban van de Donau

22 September 2011 - 31 December 2012

Sultan's Trail

17 Juni 2011 - 30 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: