Venlo - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu Venlo - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu

Venlo

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita

14 Juli 2014 | Nederland, Venlo

Venlo 14 – 07 – 2014


Lieve allemaal ,

Niet iedereen had dezelfde vluchttijden en omdat ik afscheid wilde nemen van Ron die om negen uur al werd opgehaald bij het hotel om naar de luchthaven te worden gebracht spraken wij af , samen om zeven uur te ontbijten. Om tien voor zeven zat ik dan ook gewassen en gestreken in de ontbijtzaal waar een uitgebreid ontbijt buffet op ons wachtte zelfs taarten en andere kleinere baksels sierden de uitgebreide dis, vele soorten fruit , kaas , yoghurt , melk , room , noten , vleeswaren te veel om op te noemen. Ik zocht een plekje aan een kleine vier persoonstafel op het al warme zonovergoten terras en begon met een kop koffie in afwachting van Ron..

Marco en Ger kwamen een half uurtje later bij mij zitten en lieten zich gezellig keuvelend het uitgebreide ontbijt goed smaken , ik besloot om ook maar te gaan ontbijten en vroeg me ongerust af waar Ron bleef , het werd steeds later en het was niets voor hem om zonder meer te vertrekken. Net toen ik Marco had verzocht om eens poolshoogte te gaan nemen kwam Ron doodziek de zaal inlopen , hij keek groen , ik schoof snel een stoel aan en haalde verse thee voor hem , hij had de hele nacht niet geslapen en zijn darmen waren behoorlijk van slag. Ik drong aan toch iets te eten en haalde een banaan voor hem met nog een kop hete thee. Na dien nam hij nog twee paracetamol maar hij was zo ziek dat ik twijfelde of hij wel kon reizen. Ik begeleidde hem naar de taxibus waar we hartelijk afscheid namen en nam tevens afscheid van nog enkele reisgenoten die ook een vroegere vlucht namen. Ron die inmiddels weer is opgeknapt liet mij via de mail weten dat zijn reis niet vlekkeloos was verlopen en dat hij zelfs was flauw gevallen op het toilet in Wenen. Zijn roos die ik kreeg na de grote tocht vanuit de Valbona vallei naar Theth is inmiddels mooi ingedroogd en krijgt een plekje in mijn album ter herinnering aan een bijzonder warme , hartelijke persoonlijkheid.

Jeanne en ik slenterden nog enkele uurtjes door het centrum van Tirana ook wel ; Kruising tussen Napels en Istanbul genoemd , met een vleugje Minsk wat duidt op zijn communistische bouwstijl met brede boulevards en vele monumenten van sociaal – realistische stijl. We liepen door kleine achteraf straatjes , bezochten een bibliotheek met een wel heel schaars aanbod aan boeken , kochten fruit op een markt , door kruisten kleine parken en toch was het niet wat ik zocht en vond de vergelijking met Istanbul ook mank gaan. Het viel me wel op dat de jongeren bijzonder charmant gekleed gingen en misschien was mijn verblijf in Tirana ook wel te kort om er een juist oordeel over te kunnen geven. We wisselden onze resterende veel te veel gepinde Leke om in euro’s tegen een gunstige koers en keerden terug naar het hotel , ons verbazend over het feit dat op iedere straathoek het boek ; Mein kampf ‘werd aangeboden..

De vluchten verliepen vlekkeloos op uur en tijd , we vlogen van Tirana naar Wenen doodden daar een urenlange tussenstop met wat kletsen, eten en rondhangen en toen ik te vroeg wellicht door de gunstige weersomstandigheden landde in Amsterdam moest ik dan ook even wachten op Ernst . Na een voor hem lange en warme rit naar Amsterdam dronken wij eerst een grote mok koffie voordat we aan de thuis rit begonnen.

Het voelde vreemd weer op Nederlandse bodem te zijn in deze heldere sterrennacht , ik was stil en vol verwondering dat dezelfde maan nog steeds vol en rond de autoweg verlichtte , ons vergezelde en de weg wees naar huis.

Liefs Rita.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rita

Natuurlijk heb ik al velen reizen gemaakt,veel al sportieve vakanties.Bovenstaande foto werd gemaakt tijdens een trektocht door Marokko.Maar zo'n grote tocht als deze een voettocht naar Santiago de Compostela van bijna 4 maanden zat er niet eerder in.Met ingang van 1 maart ben ik met Flexpensioen gegaan en nu gaat het er toch van komen.Het zat al lang in de planning en er is ook flink getraind en naar uit gekeken.In eerste instantie wilde ik deze tocht alleen gaan lopen maar inmiddels heeft een vriendin, Hannie besloten om onbetaald verlof te nemen en met mij dit avontuur aan te gaan.Aanvankelijk wilden we vanuit Blerick vertrekken maar nu we de strek tot Esneux al gelopen hebben en de nodige stempels in ons bezit zijn, hebben we besloten om 19 juni in Esneux te starten.We worden door onze partners begeleidt tot daar en dan zal er afscheid genomen moeten worden.

Actief sinds 07 Juni 2009
Verslag gelezen: 444
Totaal aantal bezoekers 281983

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2023 - 15 Oktober 2023

Iberische rondreis

09 Augustus 2019 - 04 Oktober 2019

Under African skies

26 Februari 2019 - 01 April 2019

Naar het land van de Maori

31 Augustus 2016 - 04 Oktober 2016

Terugblik op mijn camino 2016

14 Maart 2016 - 14 Maart 2016

Andalusië

24 Februari 2015 - 13 Maart 2015

Trektocht door de Sahara

31 Mei 2014 - 30 September 2014

Naar het woeste hart van een woest land.

29 April 2013 - 02 Juni 2014

Op de plaats rust in La Cala

08 Juli 2012 - 31 December 2013

In de ban van de Donau

22 September 2011 - 31 December 2012

Sultan's Trail

17 Juni 2011 - 30 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: