Strandwandeling - Reisverslag uit Usedom, Duitsland van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu Strandwandeling - Reisverslag uit Usedom, Duitsland van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu

Strandwandeling

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita

18 Oktober 2014 | Duitsland, Usedom

Zinnowitz 17 oktober

Lieve allemaal ,

Ernst besloot om vandaag een dagje kalm aan te doen na de voor zijn rug te forse inspanning gisteren in Stralsund die hij overigens voor geen goud had willen missen.

Zelf besloot ik een flinke strandwandeling te maken en liep 20 km in totaal inclusief de aanloop route , ik liep van Zinnowitz naar Karlshagen heen en terug over het strand.
Aanvankelijk startte ik met een lichte motregen maar ik stapte stevig door en genoot van de grijze lucht met zijn donkere wolken die aan de horizon het water raakten , het troostende geluid van de aankomende rollende golven. Ik bedacht dat het tevens een goede training was voor mijn reeds geplande tocht door de Sahara in februari 2015 . Ik meed het rulle zand maar ontkwam er niet echt aan en gebruikte spieren die ik niet dagelijks gebruik.

Ongeveer halverwege op de hoogte van Trassenheide stond een bankje midden op het strand Alvorens ik plaats nam had ik reeds geïnformeerd aan de vrouw die er al zat of ze bezwaar had als ik bij haar kwam zitten. Het was geen enkel probleem en zo gebeurde het dat ik een bankje deelde met een wild vreemde vrouw , het klikte en we raakten in een geanimeerd gesprek . Ik dronk mijn water en deelde mijn zoute amandelen met haar het was zo gezellig dat ik na een uur het gesprek moest beëindigen wilde ik niet in tijdnood komen.
De lucht werd lichter en er brak een flauw zonnetje door. Ik hield een wedstrijd met de golven wie er sneller zou zijn en ik moet bekennen dat ik toch een paar keer natte voeten haalde. In Karlshagen dronk ik waterige chocolade die het woord melk beslist niet waardig was met een toef spuitbus slagroom die meteen stuk sloeg op de bruine zoete drab.

De terugweg verliep snel , ik vermande mijzelf met schelpen zoeken en was net voor het donker thuis.

Liefs Rita.





Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rita

Natuurlijk heb ik al velen reizen gemaakt,veel al sportieve vakanties.Bovenstaande foto werd gemaakt tijdens een trektocht door Marokko.Maar zo'n grote tocht als deze een voettocht naar Santiago de Compostela van bijna 4 maanden zat er niet eerder in.Met ingang van 1 maart ben ik met Flexpensioen gegaan en nu gaat het er toch van komen.Het zat al lang in de planning en er is ook flink getraind en naar uit gekeken.In eerste instantie wilde ik deze tocht alleen gaan lopen maar inmiddels heeft een vriendin, Hannie besloten om onbetaald verlof te nemen en met mij dit avontuur aan te gaan.Aanvankelijk wilden we vanuit Blerick vertrekken maar nu we de strek tot Esneux al gelopen hebben en de nodige stempels in ons bezit zijn, hebben we besloten om 19 juni in Esneux te starten.We worden door onze partners begeleidt tot daar en dan zal er afscheid genomen moeten worden.

Actief sinds 07 Juni 2009
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 280433

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2023 - 15 Oktober 2023

Iberische rondreis

09 Augustus 2019 - 04 Oktober 2019

Under African skies

26 Februari 2019 - 01 April 2019

Naar het land van de Maori

31 Augustus 2016 - 04 Oktober 2016

Terugblik op mijn camino 2016

14 Maart 2016 - 14 Maart 2016

Andalusië

24 Februari 2015 - 13 Maart 2015

Trektocht door de Sahara

31 Mei 2014 - 30 September 2014

Naar het woeste hart van een woest land.

29 April 2013 - 02 Juni 2014

Op de plaats rust in La Cala

08 Juli 2012 - 31 December 2013

In de ban van de Donau

22 September 2011 - 31 December 2012

Sultan's Trail

17 Juni 2011 - 30 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: