Strandwandeling - Reisverslag uit Usedom, Duitsland van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu Strandwandeling - Reisverslag uit Usedom, Duitsland van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu

Strandwandeling

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita

18 Oktober 2014 | Duitsland, Usedom

Zinnowitz 17 oktober

Lieve allemaal ,

Ernst besloot om vandaag een dagje kalm aan te doen na de voor zijn rug te forse inspanning gisteren in Stralsund die hij overigens voor geen goud had willen missen.

Zelf besloot ik een flinke strandwandeling te maken en liep 20 km in totaal inclusief de aanloop route , ik liep van Zinnowitz naar Karlshagen heen en terug over het strand.
Aanvankelijk startte ik met een lichte motregen maar ik stapte stevig door en genoot van de grijze lucht met zijn donkere wolken die aan de horizon het water raakten , het troostende geluid van de aankomende rollende golven. Ik bedacht dat het tevens een goede training was voor mijn reeds geplande tocht door de Sahara in februari 2015 . Ik meed het rulle zand maar ontkwam er niet echt aan en gebruikte spieren die ik niet dagelijks gebruik.

Ongeveer halverwege op de hoogte van Trassenheide stond een bankje midden op het strand Alvorens ik plaats nam had ik reeds geïnformeerd aan de vrouw die er al zat of ze bezwaar had als ik bij haar kwam zitten. Het was geen enkel probleem en zo gebeurde het dat ik een bankje deelde met een wild vreemde vrouw , het klikte en we raakten in een geanimeerd gesprek . Ik dronk mijn water en deelde mijn zoute amandelen met haar het was zo gezellig dat ik na een uur het gesprek moest beëindigen wilde ik niet in tijdnood komen.
De lucht werd lichter en er brak een flauw zonnetje door. Ik hield een wedstrijd met de golven wie er sneller zou zijn en ik moet bekennen dat ik toch een paar keer natte voeten haalde. In Karlshagen dronk ik waterige chocolade die het woord melk beslist niet waardig was met een toef spuitbus slagroom die meteen stuk sloeg op de bruine zoete drab.

De terugweg verliep snel , ik vermande mijzelf met schelpen zoeken en was net voor het donker thuis.

Liefs Rita.