Texel 26 juli - Reisverslag uit Texel, Nederland van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu Texel 26 juli - Reisverslag uit Texel, Nederland van Rita Mastwijk - WaarBenJij.nu

Texel 26 juli

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita

13 Augustus 2014 | Nederland, Texel


Texel 26 juli.

Lieve allemaal,

Om half negen prikte de zon mij uit het tentje het was de hoogste tijd om op te staan. Ernst lag nog te slapen met rode blossen op zijn wangen. De weersvoorspellingen waren niet erg frivool maar zoals het er op dat moment uitzag waren de goden mij gunstig gezind. Ik besloot het noodlot niet te tarten en om eerst maar alles op te ruimen en daarna pas te gaan douchen en ontbijten.

Ik schoot in wat zanderige kleding die er rondslingerde en trok voorzichtig mijn slaapspullen uit de tent en begon alles uit te slaan en op te ruimen. Het was werkelijk een ongehoorde puinhoop die nog al wat werk met zich mee bracht. Net toen er enig zicht in de wanorde kwam kroop Ernst met een slaperig hoofd uit de tent en vroeg verbaasd wat ik aan het doen was. Veel zin om naar huis te gaan had hij niet en zich alvast indekkend voor de volgende zomer vroeg hij mij om dan maar twee weken te gaan.

Ik gaf Ernst eerst een bakje yoghurt en warme thee met een snee peperkoek om wakker te worden. Zelf nipte ik aan de door de buurvrouw gebrachte hete koffie maar werkte wel door , want de eerste donkere wolken neigde naar regenbuien .

De auto had ik tot onderaan de duinpan gereden dat scheelde een boel gesleep en gesjouw. Ernst hielp goed mee en bracht al wat hij kon tillen naar de auto. De buurvrouw vroeg of ik nog wat nodig had omdat zij toch naar de supermarkt in de Koog liep. Daar maakte ik dankbaar gebruik van en bestelde , verse broodjes , kaas , komkommer , snoeptomaatjes , blauwe bessen en aardbeien , lekker om te snoepen onderweg. Na een verkwikkende douche en in schone en frisse kleding gestoken liepen wij samen naar de buurvrouw om afscheid te nemen en de bestelde boodschappen op te halen. Deze nodigde ons uit om samen te ontbijten , ik twijfelde even maar bedacht me razendsnel en zei dat ik het heerlijk vond maar dat ik dan wel eerst ging uitchecken want dit moest voor elf uur gebeurd zijn. Gelukkig ging dit razendsnel en al gauw schoof ik mijn voeten onder haar tafel waar Ernst en haar vier kinderen al heerlijk van het eerste broodje zaten te genieten. Het was heel gezellig en we kletsten honderd uit. Toen ik een opmerking maakte over het grote aantal stoelen wat ze had mee genomen begon ze te lachen en vertelde dat de jongens die net voor haar uit de container hadden gehaald . De mensen lieten schijnbaar nogal wat achter op een camping . Auto vol weg ermee , het waren werkelijk prachtige stoelen..

Na een hartelijk afscheid reden wij om twaalf uur van de camping. Het zat erop ik werd er zelfs een beetje weemoedig van onderweg naar de veerboot. Ik zoog het landschap in mij
op, de schapenboeten die her en der gestrooid in het groene landschap lagen met daarboven de schitterende Hollandse luchten en zilte zeelucht deden mij terug verlangen naar reeds lang vervlogen jaren. Bij het verlaten van het eiland toen ik de veerboot opreed beloofde ik het terug te komen.

In Den Helder zocht ik een parkeerplekje in de buurt van de haven en slenterde er met Ernst nog enkele uurtjes rond. We wachtte voor de ophaalbrug en genoten van het spektakel van de schepen die er zich met veel moeite doorheen manoeuvreerde . De marineschepen die er lagen waren vrij toegankelijk en leuk om doorheen te dwalen. Tijdens de reis naar huis werden we in het midden van het land nog verrast door enkele enorme hoosbuien die de ruitenwissers nauwelijks konden verwerken. Bij thuiskomst scheen een stralende zon en wachtte ons een heerlijk door opa bereid maal.

Het werd een gezellig samen zijn na een heerlijke vakantie.

Liefs Rita.


  • 15 Augustus 2014 - 10:52

    Will:

    Wat een leuk reisje met Ernstje.
    Onvergetelijk voor hem! Zal hij zich altijd blijven herinneren!
    En het volgend jaar met alle kids???
    Groetjes
    Ad en Will

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rita

Natuurlijk heb ik al velen reizen gemaakt,veel al sportieve vakanties.Bovenstaande foto werd gemaakt tijdens een trektocht door Marokko.Maar zo'n grote tocht als deze een voettocht naar Santiago de Compostela van bijna 4 maanden zat er niet eerder in.Met ingang van 1 maart ben ik met Flexpensioen gegaan en nu gaat het er toch van komen.Het zat al lang in de planning en er is ook flink getraind en naar uit gekeken.In eerste instantie wilde ik deze tocht alleen gaan lopen maar inmiddels heeft een vriendin, Hannie besloten om onbetaald verlof te nemen en met mij dit avontuur aan te gaan.Aanvankelijk wilden we vanuit Blerick vertrekken maar nu we de strek tot Esneux al gelopen hebben en de nodige stempels in ons bezit zijn, hebben we besloten om 19 juni in Esneux te starten.We worden door onze partners begeleidt tot daar en dan zal er afscheid genomen moeten worden.

Actief sinds 07 Juni 2009
Verslag gelezen: 652
Totaal aantal bezoekers 281348

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2023 - 15 Oktober 2023

Iberische rondreis

09 Augustus 2019 - 04 Oktober 2019

Under African skies

26 Februari 2019 - 01 April 2019

Naar het land van de Maori

31 Augustus 2016 - 04 Oktober 2016

Terugblik op mijn camino 2016

14 Maart 2016 - 14 Maart 2016

Andalusië

24 Februari 2015 - 13 Maart 2015

Trektocht door de Sahara

31 Mei 2014 - 30 September 2014

Naar het woeste hart van een woest land.

29 April 2013 - 02 Juni 2014

Op de plaats rust in La Cala

08 Juli 2012 - 31 December 2013

In de ban van de Donau

22 September 2011 - 31 December 2012

Sultan's Trail

17 Juni 2011 - 30 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: